Българските състезатели записаха отлично представяне в първия кръг от Европейския рали шампионат, пише БТА. В изключително силната италианска конкуренция и петте български екипажа показаха изключителни качества и скорост, по трудните и мокри етапи в Италия.

Най-напред от родните представители завърши Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тийм, Пежо 207 Супер 2000), който зае 12-о място в генералното класиране и 6-тото сред пилотите регистрирани за участие в Европейския рали шампионат.

Състезанието за Дончев и неговия нов навигатор Петър Йорданов започна по разочароващ начин, след като те не успяха да стартират в супер-специалния етап Десенцано, заради прегряващия им автомобил. След церемониалния старт, заради скъсан маркуч на охладителната система, Пежо-то остана без вода.

Въпреки наложеното триминутно наказание, заради пропуснатия етап, Крум Дончев и Петър Йорданов показаха отлична езда и спечелиха първите си три точки за Европейския рали шампионат.

На минута зад Дончев завърши петкратния шампион на България Димитър Илиев (БТК ADSL Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9). Митко и навигаторът му Янаки Янакиев се оплакваха от загуба на мощност в ниските обороти, но въпреки това спечелиха две точки за Европейския шампионат, а в генералното класиране заеха 15-тото място. Илиев имаше проблеми в един от етапите днес, където се удари в стена край пътя, но пораженията по автомобила не бяха тежки и той записа отличното класиране.

Изключителен успех записа и третият финиширал български екипаж. Тодор Славов и Добромир Филипов (Булбет Рали Тийм, Рено Клио R3) заеха първото място в Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост. Амбициите, които афишира 25-годишният варненец преди началото на състезанието, намериха своето покритие още в първия му европейски старт.

Състезанието не премина леко за Славов и Филипов. Те получиха наказание от една минута, заради закъснение още в първата контрола за втория състезателен ден, а след това имаха проблеми и с хидравликата. Въпреки това, варненците записаха първите си 15 точки и поведоха убедително в Европейския шампионат.

Единствената дама в рали Миле Миля 2009, Екатерина Стратиева (Астра Рейсинг, Ситроен С2 R2), записа първия си успешен финал в кръг от Европейския шампионат. Стратиева показа сигурна и умерена езда, която и позволи да натрупа сериозен международен опит. Катето не успя да спечели точки за Пирели Стар Драйвър, но въпреки това представянето и може да се определи като изключително успешно.

Единственият отпаднал от българската група бе Борис Григоров (Илиев Рали Тийм, Субару Импреза WRX N11). Видинският пилот напусна надпреварата след първия специален етап за днес. В него Боби удари автомобила си в скат край пътя, който разруши задния му мост. Инцидентът е станал заради повреда в спирачната система на Субару-то. Въпреки, че Григоров и навигаторът му Валентин Будинов са завършили етапа, те са нямали възможност да продължат в следващите отсечки. Боби се представи изключително силно в състезанието на Пирели и спечели 18 точки, което му отрежда 8-мо място след първото квалификационно състезание.

Победител в състезанието е европейският рали шампион за 2005-та и 2006-та година Джандоменико Басо (Абарт Гранде Пунто С2000). Той се наложи в изключителна битка над своя сънародник Ренато Траваля (Пежо 207 Супер 2000), който изостана с 33 секунди. Басо и Траваля печелят и първите две места в класирането за Европейския рали шампионат. Третото място също бе за италиански пилот - Тобиа Кавалини (Пежо 207 Супер 2000), който остана на 56,5 секунди от победителя.

За Европейското първенство третото място спечели полския пилот Михал Соловов (Пежо 207 Супер 2000), който зае осмата позиция в генералното класиране и е най-добре класиралият се чужденец.

Следващия кръг от Европейският рали шампионат е рали Истанбул, което ще се проведе на 1-2 Май. Турското състезание се провежда на макадам, а според предварителния списък в сайта на Европейския шампионат в него участие ще вземат Крум Дончев, Димитър Илиев и Тодор Славов.