Новото поколение i20 R5 ще направи първия си старт във WRC2 на рали Франция следващия месец (29 септември – 2 Октомври), благодарение на навременната си хомологация.
Три чисто нови машини са готови да се подредят за десетия кръг в сезона на Световния Рали Шампионат. Сред това трио на новото поколение i20 R5, което ще се нареди на церемониалния старт в Аячо, ще бъдат и първите два отбора клиенти, получили автомобили от Hyundai Motorsport.
Двата екипажа зад воланите на колите са доказателство за големия интерес към R5 класата и Новото поколение i20 R5. Стефан Саразен и Жак-Жулиен Ренучи са бивши победители на ралито в Корсика, но този уикенд ще отбележат първата си поява на Световния Рали Шампионат през този сезон. Опитният Саразен, понастоящем състезател в Световния Ендуранс шампионат на ФИА и Формула Е, е завършил девети в предния сезон, състезавайки се с автомобил от WRC клас.
Другият екипаж на Новото поколение i20 R5 ще е и пилотът Фабио Андолфи и навигаторът Мануел Феноли. Обиколката на Корсика на рали „Франция” ще е първият старт при R5 за италианския тим. Те ще се състезават за Hyundai Motorsport Italy и ACI Team Italia, подпомогнат от националния за Италия ACI Sport.
В момента, в средата на втория си състезателен сезон, 23-годишният Андолфи оспорва първенството във WRC3, намирайки се на четвърто място в класирането по точки след извоюваната победа на съседния остров Сардиния през юни.
Третият екипаж на новото поколение i20 R5, който ще вземе участие в състезанието, известно като „ралито на 10 000те завоя“, ще бъде представен от Hyundai Motorsport - Кевин Абринг и Себ Маршал.
В ролята си на главен тест пилот за отбора Абринг е неразделна част от екипа и целия проект. Холандецът е завършил почти всички 5 000км тестове по време на 7-месечния процес на разработка. През това време всяка една система на автомобила е оптимизирана в подготовка за присъединяване към една от най-тясно оспорваните категории в света на моторните спортове.
Разработващият проекта екип има две цели на рали Франция.
Първата е да докажат, че Новото поколение i20 R5 може да се конкурира с по-утвърдени производители в този клас. Уикендът ще покаже също и нивото на техническа готовност и поддръжка, което участниците могат да очакват. Отборите в ралито ще са подкрепени от специален инженер и професионални механици, които да подсигурят и трите автомобила, че ще останат възможно най-конкурентни по време на цялото събитие.
Директорът на Hyundai Motorsport Мишел Нандан сподели следното: „Дебютът на Новото поколение i20 R5 тази година в Корсика на рали „Франция” ще бъде най-голямото събитие в историята на Hyundai Motorsport. Основаването на департамента за клиенти-състезатели беше важно разширяване на компанията и сме доволни, че ще имаме невероятните шест състезателни автомобила от Hyundai Motorsport в старта на ралито. За първи път ще се състезаваме с автомобил, различен от нашата WRC версия. При навлизането в категория R5 и във WRC2 ние достигаме до една от най-конкурентните сфери в моторните спортове. Поради кратките срокове, които бяха неизменна част от този проект, все още чакаме финално потвърждение за хомологацията на автомобила от FIA. Въпреки това, подготовката е доста напреднала и Новото поколение i20 R5 ще бъде готово да се състезава във Франция.”
Мениджърът на състезателния отдел на Hyundai Motorsport Андрея Адамо добави: "Въпреки че правим тестове с Новото поколение i20 R5 от януари месец, рали Франция ще бъде първото истинско изпитание. Винаги сме знаели, че успехът на този проект зависи от това как автомобила се представя на трасето в сравнение с R5 машини на други производители. Разбира се, ние се стремим към добри резултати, не само за нашето представяне, но също и за всяка една от другите ни коли. На ралито ще имаме две цели: доказателство за ефективността и издръжливостта на колата, но и да покажем нивото на техническа подкрепа, което Hyundai Motorsport е способно да предостави на нашите клиенти. По време на събитието ще се фокусираме върху трите отбора с инженерите и механиците, които ще обслужват не само Кевин и Себ, но също и нашите клиенти".
За екипажа на Hyundai Motorsport Кевин Абринг и Себ Маршал този състезателен дебют с Новото поколение i20 R5 ще бъде трети успешен старт на Корсика. Последния сезон, управлявайки Hyundai i20 WRC в най-предизвикателните условия, тимът запази втора позиция в края на откриващия ден. Освен ролята си в тестването за WRC и R5, екипажът вече премина през няколко постижения в състезанията тази година, отбелязвайки първа WRC победа и точки в Сардиния. По време на ралито в Ипър през юни екипажът показа бързото темпо на колата върху асфалт и ще се опита да повтори резултатите при далеч по-различни изпитания на отсечките в Корсика.
"Ще бъде чудесно най-накрая да се състезаваме с Новото поколение i20 R5 заедно с конкуренцията. Тестваме го от януари насам, за да дебютира във WRC2, което е чудесен начин да отпразнуваме достигането на тази част от проекта. Знаем, че имаме добра подготовка за асфалт, но Корсика е едно от най-трудните ралита на сезона. Ще бъде страхотно за мен да представя високи резултати, но състезателният уикенд ще бъде предимно за целия ни отбор и самото i20 R5", заяви Абринг.
Обиколката на Корсика 2016 – рали Франция включва десет етапа по цялата дължина на острова от сервизния парк в Бастия. С предвидени 390 км етапи, състезанието ще бъде едно от най-дългите в календара на Световния Рали Шампионат.
Цялото изминато разстояние, заедно с коварните, тесни планински пътища, правят ралито едно от най-предизвикателните през този сезон.
Коментирай