Юбилейният старт на класическото автомобилно Монбат Рали Сливен, бе даден тази вечер на площад "Хаджи Димитър" в центъра на града, когато по традиция през стартовата арка преминаха участниците в 40-ото издание на тази емблематична за страната ни бензинова надпревара.

Състезанието е втори кръг от националното първенство на страната и е трети старт, валиден за рали-трофея на Международната автомобилна федерация (ФИА) за региона на Балканите (ЕRT).

Това е и една от основните причини Монбат Рали Сливен да е събрало общо 32 екипажа, 4 от Турция и по един автомобил на румънци, шведи и унгарски състезатели. Освен силната конкуренция от страна на българските пилоти (23), всички чужденци са тук и заради точките, за които се борят в ЕRT
Окончателно през арката преминаха 32 екипажа, като в последния момент от старта бяха принудени да се откаже смесеният румънски екипаж Енис Ариф/Кармен Поенару (Шкода Фабия Рали 2).

Ралито тази година обаче има необичайна схема, такава каквато през последните повече от 20 години, не е била прилагана от организаторите на старт в националното първенство - стартът е утре привечер, но това ще стане, след като всички екипажи направят последните опознавателни обиколки на трасетата, по които им предстои да се състезават в късния след обед, когато реално стартира надпреварата (етапът Абланово, 19.77 км, 17:40 ч.)

Прилаганата от сливенския клуб схема на Монбат Рали не се приема еднозначно добре, нито пък е критикувана силно заради своята нетрадиционност. От една страна е възможността за повече и по-интензивни скоростни етапи в двата дни, от друга - малкото време, което екипажите ще имат за почивка между края на т. нар. тренировки и старта в първия скоростен тест - едва някакви три часа, след като от сутринта до ранния след обед, при трите обиколки на трасетата, на колоната ще се наложи да мине повече от 400 км, преди да е започнала фактическата битка в Сливенския балкан.