Димитър Илиев и Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) убедително водят след първите пет от общо деветте скоростни етапа в съботния ден на 43-ото международно рали България.
Шампионите за 2012 година спечелиха четири от първите пет етапа, една от отсечките (Славовица 1, 17.77 км) бе за екипажа на Глобул Рали Тим Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000). В общото класиране до момента обаче Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) обаче са втори, изоставайки от времето на Илиев/Янакиев (41:13.0 минути) на 14.5 секунди и изпреварвайки с 2.4 секунди Дончев/Йорданов. "Много тежко състезание. На етапа Славовица се наложи да чистим пътя, толкова замърсено беше трасето. Все пак нещата за нас за момента са добре. На Славовица обаче вече бях ме останали без гуми и колата не беше достатъчно стабилна", заяви Димитър Илиев.
Вчера, по време на първия специален етап, в автомобила на Дончев се появява проблем и днес, до напускането на сервизния парк в екипа му работеха усилено по Пежо-то. Въпреки това Дончев успя да бъде по-бърз от двамата си преки съперници в челото с 0.7 секунди пред Гьошев и с 4.5 секунди пред Илиев. Най-добре класиралият се чужденец до момента е Мачией Вжежник (Пол, Мицубиши Лансър Ево 10), който изостава от водачите на колоната с 98 секунди. Над минута и половина е изоставането от Илиев и на Антонин Тлъстак (Чех, Шкода Фабия S2000), докато катарският пилот е на близо 2 минути зад лидерите.
Ако нещата останат непроменени в оставащите близо 58 състезателни километра до края на съботния ден, а и ако българското трио на върха на класирането продължи така системно да увеличава преднината си, то може да се смята, че в неделя (6 специални етапа, 114.35 км), рали България ще се решава между тримата българи - Илиев, Гьошев и Дончев. От тях единствено Гьошев не е побеждавал в българското рали, а Илиев и Дончев вече са го правили през 2007 и 2008 година.
От състезанието днес отпаднаха петима пилоти, ако не броим изключеният вчера италианец Лука Бети. Участието си прекратиха Олексей Тамаразов (Укр., Шкода Фабия S2000 - двигател), Антон Титов (Октан Рейсинг, Ситроен DS3 RT3 - излизане от трасето), Георги Маринов (ТМ-Моторспорт, Пежо 206 RC - технически проблем), Марио Попов (Доктор Спийд, Опел Астра), Тодор Славов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3 - скоростна кутия) и Мартин Сурилов (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9 - скоростна кутия).
Коментирай