Екипажът на Виваком Рали Тим Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000) спечелиха днес за втори път най-голямото и авторитетно българско рали. Това става 4 години и 11 месеца, след като за първи път през 2007 година двамата прекъснаха 36-годишната пауза без нито един български състезател да е печелил това състезание.
На финала те завършиха с аванс от 28 секунди пред конкуренти от Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Пежо 207 S2000) и с 1:01.6 пред състезателите на Глобул Рали Тим Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000).
След като днес сутринта те започнаха с аванс от 20 секунди пред преките си конкуренти от Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Пежо 207 S2000), в неделните 6 скоростни етапи Илиев/Янакиев и Гьошев/Спасов си поделиха по 3 победи, а от всички 15 етапа Митко Илиев взе 10, Пепи Гьошев - 4 и 1 - Крум Дончев.
При първото преминаване на Траянова врата 1 (18.72 км) пилотът на Престиж Рали взе първото място с аванс от 3.2 секунди, след което на най-дългото изпитание - Любница (30.38 км) и Радуил/Боровец (6.76 км) пилотите на телекома си върнаха общо 3 секунди.
След като до финала на състезанието останаха 49 км, шансовете на Гьошев намаляха значително, след като в оставащите километри той трябваше да бъде с по 0.45 секунди по-бърз от Илиев на всеки един от оставащите километри. Победата на Илиев и Янакиев бе лесна за предвиждане още вчера, а както призна и новият председател на Българската автомобилна федерация (БФАС) Радослав Козлеков, в това състезание домакините нямаха реално никаква конкуренция от гостите.
Най-близо до Дончев и Йорданов стигнаха двамата поляци Ржежник/Мазур (Мицубиши Лансър Ево 10), които обаче бяха разделени от масивната четириминутна дистанция. Тя не би могла да бъде заличена дори и ако състезанието беше продължило до следващият четвъртък.
Отстраняването на италианеца Лука Бети заради нарушаване на правилата в тренировките преди състезанието, раздели мненията. Едни смятат, че без него 43-ото издание на състезанието е загубило, другите - че всяко нарушаване на правилата се наказва, независимо от това кой точно е пилотът, който го е извършил. Днес по обед от колоната отпадна смесеният катарско/ирландски екипаж Ал Кувари/Дъфи (Мини Джон Купър S2000), които недалеч от старта на етапа Любница 1 зрелищно се забодоха в крайпътната мантинела. Модерният автомобил е напълно ликвидиран, а екипажът няма и драскотина, макар металната лента да е опряла в самата предпазна тръбна клетка на колата. Рали България бе второто състезание от националното първенство за 2012 г., в което триото Илиев/Гьошев/Дончев почти напълно повториха класирането си от предишната надпревара в Панагюрище.
Най-добре класиралият се екипаж в надпреварата на местните екипажи е двойката на М-Тел Рали Тим Даниел и Дилян Попови (Мицубиши Лансър Ево 9). Те изостанаха от Дончев/Йорданов на 12:24.6 минути.
Петият в класирането за националното първенство е екипажът на Марина Моторспорт Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Ситроен С2 R2 Макс), следвани от Екатерина Стратиева/Кармен Поенару (Престиж Рали Тим, Ситроен С2 R2 Макс).
Неофициалното класиране след Панагюрище остава без промени: Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) 76 точки, Крум Дончев/Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) 47, Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) 42 т., и др.
Крайното класиране в рали България:
1. Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) 2.20:26.5 часа
2. Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) 2.20:49.3 часа
3. Крум Дончев/Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) 2.21:28.1
4. Ржежник/Мазур (Полша, Мицубиши Лансър Ево 10) 2.25:33.0
5. Тлъстак/Скалоуд (Чехия, Шкода Фабия S2000) 2.26:52.6
6. Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина МС, Ситроен С2 R2 Макс) 2.34:52.6
7. Парли/Чечи (Швеция/Италия, Ситроен DS3 R3T) 2.37:27.4
8. Екатерина Стратиева/Кармен Поенару (България/Румъния, Ситроен С2 R2 Макс) 2.42:54.0
9. Гатсос/Амарантидиу (Гърция, Ситроен Саксо) 2.46:05.7
10. Иво Даскалов/Стоян Добрев (СБА Варна, Рено Клио RS) 2.49:44.0 часа
Коментирай