Италианецът Лучо ди Мори за втора година работи като консултант на организаторите на Рали България. Със своя огромен, близо 30-годишен опит безспорно и той има „вина” най-престижното българско автомобилно състезание да стане кръг от Световния рали шампионат. Доскоро той бе спортен директор на италианското Рали Сардиния - италианския кръг от WRC. Специално за слушателите на Голлиния и читателите на Gong.bg Лучо ди Мори сподели своите виждания за подготовката на българския кръг от световния шампионат – Рали „България”, който е от 9 до 11 юли.

- Господин Ди Мори, наближава стартът на Рали България, който тази година е кръг от световния шампионат. Готова ли е България да приеме едно такова голямо състезание?

- Както при всички състезания колкото повече напредва времето, толкова повече не ни стига то. Но мисля, че вече успяваме да догоним нашите срокове. Готови сме, мисля че ще отговорим на всички изисквания на ФИА и Рали България ще бъде едно добро рали.

- Досега нашето рали бе кръг от европейския шампионат, а тази година е от световния. Голяма ли е разликата?

- Нещото, което остава е името на състезанието, колите и състезателите. Но в организационна гледна точка много неща се променят. Нещото, което със сигурност ще е различно е, че с този световен шампионат ще дойдат много гости и зрители от различни страни. Това ще даде възможност навсякъде по света да видят Вашата страна и Вашето рали.

- Като споменахте за зрителите – ФИА като, че ли най-много държи на тяхната безопасност. Готово ли е България, и в частност организаторите на състезанието да я осигурят?

- Да, вече сме готови. Разбира се, с помощта на полицията и на местните власти в районите, през които ще преминава трасето. Тук трябва, разбира се, да споменем и многото маршали от българската федерация, които ще разположим по трасето. Зрителите ще бъдат обезопасени, за да може, когато по света гледат ралито да видят, че България е направила всичко възможно за това. Медиите, които ще отразяват ралито също ще могат да покажат тази страна на състезанието.

- Вие имате страхотен опит в организирането на подобен вид състезания. Лесно ли се работи с българския екип, за който организацията на надпревара от такъв ранг се случва за първи път?

- Да, мога да кажа, че е лесно. Хората, с които работя ми съдействат за всичко, което им кажа. От своя страна те работят много добре с местните власти. Те също правят каквото е нужно. Ето как с общи усилия ние постигаме целите си.

- Можем ли да направим рали като това в Сардиния (също кръг от WRC), на което сте били директор? И какво ново и специфично можем да внесем в Световния рали шампионат с Рали България?

- Мисля, че можем да направим и по-добро рали, защото ние не си поставяме лимити. Да кажем, че сме свършили най-доброто и да спрем. Със сигурност ще се стремим да направим нещо по-добро. Ние не се сравняваме само с Рали Сардиния. Сравняваме се с всички ралита от WRC и се надявам, че ще влезем в редиците на тези, които организират едни отлични състезания.

- Работили сте с много от звездите от WRC, докато в България за пръв път ще се докоснем до тях. Какви са те като хора? Много високи ли са изискванията им?

- Тук не става въпрос за някакви специални изисквания на пилотите. Става дума за изискванията на ФИА и на техните отбори. А това са заводските отбори на Ситроен и Форд. Единственото нещо, което интересува пилота е да спечели. И когато свърши шампионата да си спомня хубавите моменти от тези състезания.

- Имат ли някакъв шанс българските пилоти в тази жестока конкуренция, която ще видим тук?

- Това са два съвсем различини свята. Когато говорим за тези пилоти – звездите, те принадлежат към заводските отбори, които пък имат адски много средства и нещата стоят на съвсем друго ниво. Това обаче не означава, че нашите момчета няма да се борят за призовите места. Да, те вероятно нама да са на първите места, но ще могат без да имат тези огромни средства да постигнат успех. Всъщност трасето е избрано, така че да бъде едно истинско предизвикателство. Пилотът трябва да има доста добра техника за да могат тези всички специални етапи да бъдат преминати. Така, че този, който разполага с тези технически качества със сигурност ще отиде напред в класирането.

 

Гледайте на живо Формула 1 с туристическа агенция "Галера".