Преди предстоящото рали "Твърдица-Елена" се свързахме с шампиона от миналия сезон в едномарковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи Григор Григоров.
- Записа победа и второ място от началото на сезон 2016, с какви амбиции ще стартираш в Твърдица?
- Този сезон се очертава да бъде дълъг и интересен за нашия екипаж. Има два кръга извън България, в които никога не съм участвал, както три други екипажа в лицето на Христо Геров, Мирослав Ангелов и Георги Делчев, който ще се включи в надпреварата от рали "Твърдица". Не трябва да забравям, че това ще бъде едва второто състезание с новия ми навигатор Даниел Миленков, както и че трябва да защитавам титлата си от миналата година.
- На рали България отвя конкурентите си с отлично каране, сега целиш ли се в още по-добро представяне?
- Още в началото на сезона казах, че тази година ще бъде различна и ще има един нов Григор по трасетата. Макар и след като успях да спечеля и двата шампионата миналата година, допуснах много грешки, но те бяха внимателно анализирани от мен по време на зимната пауза и вече съм много по-концентриран, целенасочен и мотивиран с голям хъс за победа.
- Познаваш ли добре отсечките около Твърдица, след като направихте и един лагер преди рали България?
- Лагерът беше с цел свикване с новите ъпгрейди по автомобила. Трасето, по което карахме беше с дължина едва 5 км, което е само една много малка част от дължината на цяло рали. Миналата година участвах за първи път, но още в самото начало ралито беше прекратено след злощастния инцидент с Тодор Славов, така че със сигурност има състезание, които познавам по-добре.
- Свикна ли с новата версия на колата?
- Имаме почти минимални ъпгрейди по автомобила спрямо миналата година и управлението не се е променило с много. Не ми трябваше много време да свикна.
- А с новия навигатор?
- С Даниел сме приятели от доста време, познаваме се добре. Много се радвам, че точно той застана на седалката отдясно на мен, защото има всички нужни качества, които съм търсил в навигатор и представянето ни на рали България доказа това. По-перфектен дебют от неговия в рали спорта не съм виждал.
- Какво очакваш от конкурентите си на рали "Твърдица-Елена"?
- Както винаги - здрава битка за всяка секунда.
- Зная, че следиш световния рали шампионат, където Хюндай се представя доста добре, а ти имаше и възможността да бъдеш гост на тима на рали Монте Карло. Виждаш ли се след няколко години в световния шампионат?
- Това беше едно незабравимо изживяване! Имах възможността да разговарям с всички пилоти и навигатори и не мога да ви опиша колко добре и в къщи се чувствах през тези 2 дни. Когато дадох на Тиери Нювил да се подпише на моята картичка и видя, че съм му колега се зарадва и ми каза, че винаги има място за още един в отбора. Пътеката е ясна... само здраво каране и надявам се големи спонсори, които да ми помогнат да сбъдна мечтата си!
- Кое твое качество ще ти даде предимство спрямо конкурентите ти на трасето около Твърдица?
- Всеки си има плюсове и минуси, както аз моите, така и те техните. Смятам, че съм се научил да бъда добър стратег и да разпределям силите си по време на цялото състезание, нещо, което не виждам в голяма част от колегите си.
- Как поддържаш перфектната си физическа форма и какво те държи в кондиция за стартовете в шампионата?
- Най-важното е добър хранителен режим и достатъчно сън. Ако добавим и физическа подготовка, ставаш машина, която не познава думата "загуба". За съжаление ежедневието ми е доста натоварено и ми е трудно да смогвам с физическата подготовка, но поне наблягам на правилното хранене и повече сън.
- С какво ще успееш да изненадаш конкурентите си на трасето около Твърдица, след като и те са добре подготвени за ралито?
- Вече всички се познаваме много добре и смятам, че изненади не се очакват от никого. Просто ще бъда себе си - концентриран, с настроение и много хъс!
- Ще има ли нещо специално в твоята подготовка за третия кръг от едномарковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи, което да ти даде предимство?
- Специално, едва ли... Ще наблегна върху физическата подготовка колкото времето ми позволява. Смятам, че там имам най-много, по което да работя.
Коментирай