Драматични обрати в отсечките при екипажите на Hyundai Racing Trophy се развиха в първия ден на рали „Сърбия“. 

В двете минавания на изключително тежката и дълга 30 км. състезателна отсечка SS Golden и четирите екипажа претърпяха леки инциденти и си сменяха местата. Според екипа на Hyundai Racing Trophy именно тази отсечка е най-трудната в рали „Сърбия“. 

При първото минаване на Golden (SS 5), три от екипажите на Hyundai Racing Trophy удариха леко колите си в камъни край трасето, но успяха да завършат етапа и да продължат в състезанието. 

Единствено Григоров финишира без проблем в състезателния си автомобил. Бързата реакция на механиците на Hyundai Racing Trophy, които смениха носачи, накрайници и шенкели на три от автомобилите, помогна на състезателите да продължат в ралито. В тази отсечка в общото класиране Григор Григоров успя да финишира на 12-та позиция.

Ангелов/Сивов

източник: Hyundai Racing Trophy

При следващото минаване на Golden (SS 6), екипажите на Hyundai Racing Trophy продължиха интригата и отново си смениха позициите. Григоров стартира изключително бързо, но 9 км преди финала на същото коварно място, където в предишното минаване Геров и Ангелов удариха колите си, Григоров удари камък и почти откъсна предното окачване от дясната страна на автомобила. 

Геров/Йорданов

източник: Hyundai Racing Trophy

Екипажът стигна до финала по джанта и в бокса успяха да ремонтират автомобила и утре ще продължи състезанието. Въпреки инцидента, Григоров завърши на 11-то място в генералното класиране за първия ден на рали „Сърбия“.

Симеонов/Спасов

източник: Hyundai Racing Trophy

В същото време, 10 км. преди финала Симеонов също на коварно място, на което още няколко състезателни автомобили са се въртяли по същия начин, счупи окачване и не успя да финишира на собствен ход до финала. Механиците поправиха колата и в неделя екипажа Симеонов/Спасов ще стартира по системата ре-старт. Христо Геров записа много добро време и в отсечката успя да настигне Мирослав Ангелов.

Този тип трасе не е добре познато на българските екипажи - настилката се сменя често, има много фракция и трасето е много тясно. Участието им в това състезание допринася изключително много за тяхното обучение и развитие.

В останалите етапи през деня, още на SS1 Lokva 1 Геров поведе с 4,8 секунди на Григоров. Трети финишира Симеонов, а четвърти – Ангелов. Но на следващия етап SS2 Duboko 1, Григоров изпревари Геров с 2.8 сек. и се доближи до първото място. Симеонов и Ангелов финишираха в същата подредба – трето и четвърто място. 

При второто минаване на Lokva (SS Lokva 2), Григоров дръпна на Геров с 5,5 сек. и поведе временното класиране. На 13 сек. от него остана Симеонов, а четвърти финишира Ангелов – на 20,3 сек. от Григоров. Във второто минаване на Duboko (SS Duboko 2), Геров се опита да стопи разликата, но Григоров го изпревари с 4,5 сек. Симеонов забави темпото и отново финишира трети, следван от Ангелов. 

„Основната работа на екипа на Hyundai Racing Trophy е на психологическо ниво с пилотите. Сутринта видяхме, че всички са много бързи и талантливи и в момента психиката определя класирането в шампионата. Григор Григоров достигна желаното темпо и поведе колоната. Радвам се, че Христо Геров опитва да кара чисто, не е агресивен с колата, което беше и основната ми задача – да го накарам да се отпусне и да кара с интелект. На първите две отсечки Симеон Симеонов ми хареса много как мина, но не и на вторите две минавания. Според мен Мирослав Ангелов ще започне да вдига темпото си през целия ден. Той подходи много плавно към състезанието, защото беше изпуснал предишното рали, с нов навигатор е, отпуска се и влиза в ритъм.“, коментира треньора на екипажите на Hyundai Racing Trophy Петър Гьошев.

В петък, преди церемониалния старт на състезанието, Стефан Митов – национален директор продажби „Индустриал Комерс“ и Георги Гвоздейков – проджект мениджър на Hyundai Racing Trophy, взеха участие в официалната пресконференция на състезанието и представиха проекта пред сръбски медии.

В неделя екипажите ще минат през четири състезателни етапа.