17 екипажа ще стартират утре сутринта по първата от 14-те скоростни отсечки на 45-ото издание на рали България - най-дългият специален етап в историята на ралито (Шиндар 1, 34.8 км). 

Това стана ясно от списъка на участващите в церемониалния старт на състезанието на площад "Централен" в Самоков. Други 9 автомобила, на разлика от 5 мин, след основната група, ще се състезават само утре (8 скоростни етапа, 121.98 км) за класирането в националния шампионат. Рали България е второ състезание от програмата за сезона. Към тях в това класиране ще се прибавят и основните екипажи в листата на евротрофея, които обаче ще продължат да карат и в неделя (6 етапа, 71.64 км) за точките от надпреварата на Международната автомобилна федерация (ФИА).

По всичко изглежда, че започналия дъжд по време на шейкдауна ще продължи и утре, което означава, че изборът на гумите и съобразяването с метеорологичните изменения ще са част от голямата бензинова рулетка в Рила. Около това мнение са обединени почти всички пилоти, което ги кара да не се ангажират с никакви прогнози.

Макар в стартовия списък да е с номер 4, чехът Войтех Щайф (Субару Импреза STI), е лидер във временното класиране след 6 кръга от европейския рали трофей. Щайф, който е дебютант в България и кара класическо Субару от категорията на серийните автомобили смята, че състезанието ще бъде крайно напрегнато.

"Сезонът започна добре за нас, завършихме трети в Чешки Крумлов, което е много силно състезание, а трето място в генералното класиране с кола от класическата група N е много добър резултат. После взехме и трето място в рали Сатурнус в Словения и още едно трето място в още едно чешко рали, което носи точки за трофея. Рали България ще е трудно за нас, конкуренцията е много сериозна, българските екипажи са много силни и бързи. За последно се състезавах срещу Крум през 2006 на рали Татри и помня, че е много бърз. Планът ни е да започнем  по-внимателно и ако всичко е наред, след това ще вдигнем темпото и ще се борим за по-предна позиция, целта ни е място в топ 5 на
финала.Очаквах по-топло време в България, тъй като в Прага е 30 градуса, а тук се оказа, че е студено и много вали."

Церемониалното начало с преминаването на екипажите през арка на площада пред кметството на Самоков бе даден от почетният президент на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) Георги Янакиев, който даде символичния старт на миналогодишните победители в това състезание и носители на еврокупата Олександър
Салюк и Йевхен Червоненко./БТА