След месец пауза и отново идва ред на българските мотокросисти да покажат своите качества на най-новия лицензиран мотополигон в страната ни, а именно мотополигон „Киппен“ до с. Кортен, община Нова Загора. Проектът за изграждането на съоръжението се реализира благодарение на местния мотоциклетен клуб „Киппен МХ Рейсинг Тийм“, като същинската реализация стартира преди близо една година. В момента, мотополигон „Киппен“ разполага със всичко необходимо за домакинството на Grand Prix Kippen2020 тази седмица, като самото съоръжение за една година се разви от очертано парче земя с няколко елемента, в модерно мотокрос съоръжение което разполага с всички удобства за състезателите и публиката, обширен падок, технически зони и може би най-важното в очертаващия се горещ уикенд – поливна система. От друга страна, Кортен е място което има своята мотокрос история и след повече от 28 години машините от републиканския шампионат отново ще зазвучат в подножието на Средна гора и добре известния „Докса баир“ в деня на Съединението на България - 6-ти септември.
От съвременна гледна точка, след изминали два старта от националния шампионат и оставащи още пет (с Кортен), все още е рано да се правят някакви сметки за края на годината, макар, че сме септември месец, така че всяка спечелена или изгубена точка е от голямо значение във всеки клас.
При най-малките от клас МХ50, Николай Мутафчиев (Панчо Рейсинг Тийм, КТМ, 93т.) е лидер в класирането към момента, следван от съотборниците Николай Павлов (Хускварна, 75т.) и Кристиан Андреев (КТМ, 74т.) от М6 Ямаха Рейсинг Тийм. Класът МХ50 се доказа като наистина непредвидим клас, така че не ни остава нищо друго освен да изчакаме до неделя и да видим кой ще бъде фаворита в GP Kippen 2020.
Клас МХ65 този сезон, въпреки сериозните глобални трудности е един изключително интересен клас в който виждаме много спортсменство и хъс от страна на пилотите и техните екипи. След един драматичен Самоков в края на юли, начело на таблицата за групата се нареди Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна, КТМ, 94т.), втори е пилотът от МСК Севлиево – Мартин Лалев (КТМ, 82т.) който не пропуска подиум от началото на, а след технически малшанс във втория манш на „Ридо“ Дани Цанков от М6 Ямаха Рейсинг Тийм с машина Ямаха се отправи временно към третата позиция в класирането до момента.
Клас МХ85 тази година не отстъпва по нищо на по-горните класове като конкуренция и спортна интрига, като начело на класирането с четири победи от четири старта и максимален актив от точки се намира Християн Георгиев (Мото Спорт Варна, КТМ, 100т.). Второто място е за румънеца Золтан Ордог (86т.), който ще пропусне това състезание заради съвпадение с първия кръг на румънския шампионат тази седмица. Третата позиция се заема от пилота на домакините Мирослав Димитров (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Ямаха, 82т.) който със сигурност ще се опита да спечели на „собствен терен“ и да се изкачи в класирането.
При младежката група на клас МХ2 (Junior), двама съотборници от Киппен МХ Рейсинг Тийм се разполагат първото от второто място с разлика от седем точки и това са Николай Малинов (КТМ, 94т.) и Жулиан Георгиев (Кавазаки, 87т.). Трети в групата до 18 години е гърка Мариос Канакис (КТМ, 72т.).
В общото подреждане на всички в клас МХ2 (Мъже), Хакан Халми (МСК Севлиево 2004, КТМ, 100т.) е безспорен фаворит този сезон, но и на Севлиево, както и на Самоков видяхме, че „по-малките“ от него пилоти в класа са готови да се възползват моментално от всяка негова грешка или слабост. Халми показва добра мотивация в момента и лидер в МХ2, следван обаче от Николай Малинов (КТМ, 86т.) и Жулиан Георгиев (Кавазаки, 75т.).
Клас МХ1 през този сезон се превърна в един доста интересен клас, с много единоборства и конкуренция като, може би очаквано, начело на колоната се намира Майкъл Иванов (НСА Моторспорт, КТМ, 100т.). След него обаче „ври и кипи“, като потенциално всички останали състезатели са със шансове за класиране на подиума и всичко зависи от моментното състояние на тандема „състезател-мотоциклет“. Въпреки това, точките показват на втората позиция Стефан Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Ямаха, 78т.) и Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 71т.).
С три победи и едно трето място в четирите манша от началото на сезона, в клас МХ и с актив от 95 точки, на лидерската позиция за клас МХ се намира Григор Царев (Джи Ар СиМоторспорт 2020, КТМ), следван от ЙонутКояну от Румъния с 80 точки, а на третата позиция в момента е Тони Маринов (МСК Севлиево 2004, Ямаха, 69т.). В този клас винаги има място за много изненади, така че какво ще поднесат състезателите в третия кръг на шампионата ще разберем в Кортен.
И при пилотите от клас Senior (45г. плюс) виждаме как Васил Стоянов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Хонда, 91т.) се бори с всички сили за да запази своята лидерска позиция, но в оставащите кръгове това ще бъде задача с повишаваща се трудност, защото Станко Боянов (НСА Моторспорт, Кавазаки, 77т.), Янко Зоков (АИТ Рейсинг Тийм, Кавазаки, 71т.) и други, все повече се приближават до Стоянов, който няма други опции освен да се пази от грешки и да продължава със същото темпо.
На днешната среща по повод събитието в Пресклуб България присъстваха Румен Петков – председател на организационния комитет на Гран При България, Иво Цветанов – генерален секретар на БФМ, състезателят Жулиан Георгиев и председателя на домакините от Киппен МХ рейсинг тим Тодор Дончев.
Програмата за Grand Prix Kippen2020 е стандартна за националния шампионат и включва свободни тренировки и квалификации плюс два манша (МХ и Senior) в събота. В неделя, след загряващите тренировки и официалото откриване (10:30), предстоят и състезателните маншове за всички класове които на практика ще определят победителите в Кортен и ще запишат своите имена в историята на мотокроса в региона.
Заповядайте!
Коментирай