Днес на пистата „Лосаил” в Катар стартира новия световен шампионат по мотоциклетизъм на писта. Както обикновено най-интересно ще в бъде в клас „Moto GP”. Първенството завършва на 4 ноември във Валенсия, а кръговете тази година са 18. Стартовете са увеличени с 1, като този сезон най-бързите мъже на две колела ще карат и за Голямата награда на Сан Марино – на 2 септември на пистата „Мисано”.

Бившият световен шампион в „кралския клас” Валентино Роси иска да си върне титлата повече от всичко. Короната, която му се изплъзна в последните обиколки миналата година сега краси главата на Ники Хейдън. „Хлапето от Кентъки” обаче едва ли ще се даде лесно. Заводската „Хонда” и неговият тим „Repsol Honda”, безспорно знаят, как се печели шампионата. Американецът със сигурност ще заложи на изпитаната си тактика от миналия шампионат – сигурно каране и печелене на точки от всеки старт. Тактика, която поне при него се оказа успешна – само с 2(!) победи успя да грабне световната титла.

„Доктора” Роси, този път е наясно с тази тактика и няма да е неподготвен както миналата година. Въпреки, че разполага с доста по слаба машина от конкурентите си за първото място, италианският идол е с класи над всички, що се отнася до уменията му върху мотора. Седемкратният световен шампион във всички класове отново е с „Ямаха”, но вече с нов спонсор – FIAT. Освен титлата Роси се е прицелил и в два рекорда в клас „Moto GP” – за най-много победи в „кралския клас” и за най-много подиуми. В момента „Доктора” има 58 триумфа и само 10 го делят от изравняване на постижението на легендарният му сънародник Джакомо Агостини. Другият рекорд със сигурност ще падне до средата на сезона – 5 качвания на стълбичката на победителите от страна на Роси ще пратят в историята рекорда на австралиеца Майкъл Дуън, завършил кариерата си с 95 подиума.

Битката при „най-големите” обаче няма да е само между Роси и Хейдън. Още поне петима пилоти могат да объркат сметките на двамата в отделни състезания. А защо не и за титлата!

Съoтборникът на Хейдън в „„Repsol Honda” Дани Педроса, като че ли е узрял за нещо голямо в този клас. Испанецът има титли при 125 и 250 кубиковите и явно е тръгнал по стъпките на Роси. В дебютния си сезон при „кралете” той записа две победи и завърши пети в шампионата, показвайки на всички, че трябва да се съобразяват с него.

На третият от миналия сезон Лорис Капироси също му липсва титла само от „Moto GP”. В последните стартове от миналата година неговото „Дукати” показа, че е най-бързо на пистите с дълги прави и бързи завои, и че има потенциал за титла. Италианецът ще има и подкрепата на новия си съотборник в “Ducati Marlboro” Кейси Стоунър.

С апетити за титлата са и в “Honda Gresini”. Марко Меландри завърши 4-ти миналия сезон и според специалистите е единственият в „Moto GP”, който се доближава до таланта на най-добрия си приятел Валентино Роси. Испанецът Тони Елиас пък вече записа първа победа в най-големия клас и със сигурност няма да се задоволи само с това.

Този сезон ще е дебютен и за един нов тим – „Ilmor GP”. Шефовете на тима имаха повече успехи във Формула 1, но решиха да се пробват и на две колела. За липсата на големи амбиции в първия сезон говори и факта, че двамата пилоти на тима са без почти никакви успехи в този клас – 42-годишният британец Джереми МакУилямс и австралиеца Андрю Пит.

„Всички срещу Хейдън” – така започва шампионата. „Всички срещу Роси!За кой ли път!” – така пак ще започне сезон 2008 в клас „Moto GP”!

В клас до 250 кубика шампионът Хорхе Лоренцо реши да защитава титлата си, а не да се мести при „кралете”. И тази година испанецът и неговият тим „Fortuna Aprilia” ще е основният фаворит за короната. По традиция в по-малките класове властват машините „Априля” и тази година няма да е по-различно. Пилотите на „Master Aspar” Алваро Баутиста (Испания) и Алекс де Анджелис (Сан Марино) са може би най-сериозните конкуренти на Лоренцо. Сънародникът му Баутиста спечели титлата в клас до 125 кубика миналата година и веднага се прехвърли при по-големите, като недвусмислено заяви, че още в дебютния си сезон ще се бори за първото място. Де Анджелис пък завърши трети миналата година, но оказа сериозна съпротива на настоящия световен шампион. Вторият от миналия сезон Андреа Довициосо едниствен кара Хонда от фаворитите. „Новият Роси”, както го наричат на Ботуша ще кара за последно в този клас и със сигурност ще иска да спечели титлата, която му убягва втора поредна година. Компанията на фаворитие допълват испанецът Хектор Барбера с „Априля” и Мика Калио с „КТМ”.

В най-малкият клас – до 125 куб.см титлата е вакантна. Фаворити са отново пилотите на „Априля” – испанците Хуан Оливе, Пабло Нието, Хектор Фаубел и Серхио Гадеа и унгарецът Габор Талмаши. Британецът Брадли Смит с „Хонда” и чехът Лукаш Пешек с „Дерби” завършват компанията на фаворитите в най-малкия клас.