Тази седмица на мотополигон Зелендол, Благоевград предстои финалният девети кръг на републиканския шампионат по мотокрос – Grand Prix Благоевград 2019.
През изминалите няколко месеца, организаторите от Община Благоевград и местния клуб Еърмакс рейсинг вложиха не малко средства и труд в цялостното обновяване на мотополигона. Това което очаква участниците в Благоевград е изменена конфигурация на състезателното трасе, нов електрифициран падок на твърда настилка, нова оросителна система и зона за миене на мотоциклети, както и някой други подобрения целящи да улеснят състезателите, техните екипи и зрителите на състезанието.
Интересна част от състезанието в Зелендол ще бъде и клас МХ50, който е за деца на възраст между 5 и 9 години които ще се състезават с 50-кубикови мотоциклети без скорости (автоматик). Това ще бъдат техните първи стъпки в официални мотокрос състезания, а броят на подадените заявки за тази седмица е 16 участники (14 момчета и 2 момичета).
оследното състезание в тази кубатура организирано от БФ Мотоциклетизъм е било през 2002 година, като от сезон 2020, този клас отново ще бъде част от официалния Републикански шампионат по време на всички негови кръгове.
Вече изгубили статуса си на „най-малките” в шампионата, пилотите от клас МХ65 в топ три са почти разпределили медалите за годината. Златото отива при Мирослав Димитров (Марица Рейсинг Тийм, КТМ), който с масивен актив от 385 точки и преднина от 53 точки, успя да постигне тази шампионска титла във финалния си сезон за клас МХ65.
В Благоевград ще го видим, най-вероятно, с 85 кубикова машина с която ще се състезава в клас МХ85 през следващия сезон. На второ и трето място във временното класиране, Венцислав Тошев (МСК Севлиево, КТМ, 322т.) и Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Ямаха, 306т.) имат сериозни единоборства от юни месец насам и вероятно авансът от 16 точки може да помогне на Тошев да запази сребърната си позиция в класирането за годината.
При състезателите от клас МХ85, Християн Георгиев (Пловдив Моторспорт, КТМ, 384т.) завоюва златото още през октомври в Айтос и в Благоевград и успешно защити шампионската си титла от 2018 г. Втори в класирането е Виктор Бориславов (Мотоспорт Варна, КТМ, 318т.) като през следващия сезон най-вероятно ще видим и двамата в клас МХ2, още по-вероятно с машини 125сс. Трети в класирането, във своята първа година за клас МХ85 е Живко Иванов (Диана Рейсинг, КТМ, 285т.) който реално няма право на грешка в Зелендол, ако желае да запази своята трета позиция за годината.
В клас МХ2 Джуниър (до 18 годишна възраст) Жулиан Георгиев (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Кавазаки, 367т.) е отбелязал пълно присъствие на подиума от началото на сезона (3 първи, 3 втори и 2 трети места) и до последно ще се бори за титлата през тази година. Необезпокояван на втората позиция се намира Алекс Димитров (Мотоспорт Варна, КТМ, 330 т.), като разликата между него и Георгиев е 37 точки и не е лесна за стопяване.
Виктор Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Ямаха, 280т.) завършва топ три на джуниърите в които обаче очакваме участие на Николай Малинов (Мотоспорт Варна, КТМ), Димитър Грозданов (МХ Тийм Симитли) и други момчета които могат определено да разместят пилотите начело на класирането.
В класирането при мъжете за клас МХ2, Майкъл Иванов (НСА Моторспорт, КТМ, 400т.) спечели четвърта национална шампионска титла в този клас (и десета общо в дисциплината мотокрос) без загубен манш през сезона което е сериозно и достойно за уважение постижение.
Втори и трети във временното класиране в момента са Жулиан Георгиев (311 т.) и Алекс Димитров (285 т.), следвани от Виктор Нейчев (245 т.) и Димитър Грозданов (225 т.), но в този клас ще видим още и основния конкурент на Иванов – Хакан Халми (МСК Севлиево 2004, КТМ), който въпреки, че не е участвал във всички кръгове на шампионата, успява да всее смут в точките и подиумните конфигурации.
За клас МХ1, в неделя ще видим завръщането на шампионската титла на българска земя в този клас след тригодишното ѝ отсъствие (шампион Адриан Радуца – 2018, 2017 и 2018), като най-отгоре на класирането се намира пилотът от НСА Моторспорт – Любомир Васев (Ямаха, 369 т.). 27 точки след него, Стефан Нейчев (Еърмакс рейсинг) ще даде всичко от себе си за да спечели в благоевградското Гран при и ако съдбата е на негова страна да се бори за титлата (с уговорката, че Васев ще заложи и на тактическо каране). Трети при 450 кубиковите машини е Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 312т.), като в Зелендол очакваме и традиционното гръцко нашествие за този клас, което допълнително ще внесе интерес и емоция в групата.
Николай Колев (СК Велико Търново, Хонда, 336т.) е новият лидер в клас МХ (22-39 годишни) и се очертава и новия шампион за сезон 2019-та, но въпреки това му трябват да качествено завършени манша в Благоевград. Григор Царев (Джей Ар Си Моторспорт, КТМ, 325т.) не е възстановен след страшното си падане в Айтос и ще пропусне финалния кръг, което пък ще даде шанс на Боян Янков (МК Олрите Добрич, Кавазаки, 299т.) да се бори за среброто, а защо не и за златото.
Подобно на Иванов в клас МХ2, Мартин Тодоров (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Ямаха, 400т.) е напълнил с победи таблицата с временното класиране до момента и е шампион за 2019-та (първа шампионска титла в клас МХ40). Атанас Петров (АИТ Рейсинг Тийм, КТМ, 311т.) ще затвърди среброто, а само двойна победа на съотборника му Янко Зоков (Кавазаки, 263т.) може да го измести от това място.
На днешната пресконференция в Пресклуб България присъства организаторът от страна на домакините Красимир Божурски, който сподели, че има изградена нова система за поливане, разширяване на трасето и нови елементи. Също така, елекрическо осветление за парка на състезателите, и ново място за времеизмерването. Пред журналистите своите очаквания споделиха и двамата братя Стефан и Виктор Нейчеви, които карат за местния клуб Еърмакс рейсинг в класовете МХ 1 и МХ2.
Зимното часово време повлия на програмата на Grand Prix Благоевград 2019, като съботната програма започва в 11:00 часа и ще завърши около 16:00 часа с карирания флаг на първия манш МХ/МХ40. В неделя ни очаква стандартна програма в която официалното откриване е в 10:15 часа, след което са и 10-те състезателни манша (традиционните 9 плюс старта на МХ50).
Коментирай