Традиционното изложение за мотоциклети в София - Moto Expo 2020 вече чука на вратата. То е организирано от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), съвместно с утвърдения си дългогодишен партньор -  “Експо Тим” ООД. 

Домакин на мото шоуто отново, за втора поредна година е обновената зала Асикс Арена (бивша зала Фестивална), а датите са от 20 до 24 март 2020 г. 

В него участват всички официални вносители на мотоциклети, АТV машини, скутери и мотопеди у нас. Заедно с това, в изложението по традиция се включват много фирми, които внасят аксесоари, консумативи, резервни части и принадлежности. Щандове ще имат 10 основни изложители и 20 световни марки мотоциклети.

Най-големият производител на мотоциклети в света – Honda, ще бъде представен сериозно от официалния вносител на марката в България – Бултрако АД. 

В края на миналата година, Honda пусна в продажба своя 400-милионен мотоциклет.  70 години след появата на Dream D-Type през 1949 г. японският гигант продължава да е на-големият производител на двуколесни в света. Honda е основана през 1948 г. и започва масово производство на мотоциклети. Първото предприятие на компанията отвъд границите на Япония започва работа в Белгия през 1963 г. Оттогава компанията разширява производството си в световен мащаб. 

Днес Honda произвежда широка гама мотоциклети и скутери. На пазара по света са от малките 50-кубикови Dunk, до авангардни офроуд мотоциклети като CRF450R. Има икони като GL1800 Gold Wing, адвенчър туръри като новия CRF1100L Africa Twin и бързия CBR1000RR-R Fireblade с мощност 160 кВт.

На изложението Moto Expo 2020 щандът на Honda ще бъде на площ от 182 кв. м. Вносителите от Бултрако ще представят пълната гама от скутери и мотоциклети. Сред тях са и шест, а може би и повече премиери – NC 750Х с тракшън контрол, CB500X, CB1000R, както и скутерите NSC 110 Vision, NSS 125 Forza и SH300A. Всички модели – без CB500X, бяха показани за първи път през света на изложението EICMA 2019 в Милано през ноември. На щанда може да има и някоя изненада. Такава бе състезателният прототип на шампиона Марк Маркес миналата година. Очаква се да пристигне и легендата Africa Twin, но тази информация не потвърдена окончателно. 

NC 750Х е един от най-популярните на пазара. Така е от представянето му през 2012 г. Причините за неговия успех са няколко. Неговият отличен двуцилиндров двигател е с висок въртящ момент в обхвата от ниските до средните обороти. Позицията за каране е отпусната, заради широкото кормило и удобната седалка. NC750X има голямо предно стъкло, осигуряващо страхотна защита от вятър.

Двуцилиндровият двигател 745 куб. см. е с мощност 40.3 кВт @ 6250 об/мин. Въртящият момент е 68 Нм @ 4750 об/мин. Моторът е много икономичен и може да измине 28,6 км с един литър. Машината разполага с 2 нива на Honda Selectable Torque Control (HSTC), който може да бъде и изключен.

В приключенския стил влизат високо технологичното окачване, тракшън контролът и уникалната DCT (трансмисия с двоен съединител) на Honda. Това прави NC750X мотоциклет с непреодолима всестранна привлекателност.

Двуцилиндровия CB 500 Х е за онези мотоциклетисти, които досега са карали 125 куб. см, но вече имат категория А2. CBR 500 Х дава отличната възможност за придобиване на разумна цена на мотоциклет, осигуряващ сериозен адреналин и истинско удоволствие. Не само начинаещи мотоциклетисти, но и опитни ценители се ориентират към модела. Причината се крие във високите качество и надеждност, допълнени от изключителен дизайн. Освен това моделът се отличава с изключителна технологичност и ниски експлоатационни разходи.

Комфортната и изправена позиция на водача и широките ръкохватки осигуряват отлична видимост и висока маневреност не само по екстремните крайпътни терени, но и в градския трафик.  Двигателят е 2-цилиндров редови, 4-тактов, с 8 клапана DOHC, течностно охлаждане и обем 471 куб. см. Мощността е 35 кВт или 48 к.с. @ 8500 об/мин. Максималният въртящ момент е 43 Нм @ 7000 об/мин. Вместимостта на резервоара е 17,7 л, а разходът – само 3,5 л на 100 км.

Над милион скутери от серията SH са продадени в Европа през последните 34 години. Те са символ на статута на първокласна машина, подкрепена от качеството и надеждността на Honda. Флагманът SH300i с компактния си дизайн и 16-инчовите предни и задни колела, носи всички положителни черни на SH. Той има двигател с обем 279,1 куб. см, с максимална мощност 18,5 кВт @ 7500 об/мин. и въртящ момент от 25,5 Нм @ 5000 об/мин. Този мотор осигурява максимална реакция за използване в града, така и по магистрала. SH300i стана първата Honda с EURO4 през 2015 г. Двигателят получи увеличение на въртящия момент и горивна ефективност. Шасито е ревизирано, за да разшири пространството за съхранение на багаж. Honda Selectable Torque Control (HSTC) сега поддържа сцепление на задното колело на мокри или хлъзгави повърхности.

По-малкият скутер Forza 125 на Honda е създаден специално за прозорливи клиенти в Европа. Forza 125 съчетава компактните си размери с възможност за пътуване по магистрала на по-дълги разстояния, благодарение на своите двигателни характеристики, защита от вятър и комфорт. 

Същевременно предлага много място за съхранение на багаж, плюс инженерните иновации на Honda и високото качество на сглобяване. Двигателят е с 4 клапана и съчетава водеща в класа производителност с горивна ефективност. С един резервоара могат да се изминат 490 км. С 1 литър се изминават 42,7 км. Мощността е 11 кВт @ 8500 об/мин. и въртящ момент 12.5 Нм@ 8250 об/мин. 

Интересът към изложението се очаква да бъде много голям. Миналата година през щандовете на Асикс Арена преминаха над 10 000 посетители. Тази година вероятно броят им ще бъде още по-висок – над 15 000 души. В последния ден на изложението ще се теглят и наградите от томболата с входни билети. Голямата естествено ще бъде скутер. Миналата година късметлията избра Honda Z125 Monkey. Ще има и още изненади и награди от томболата. 

Цената на билета закупен онлайн е 8 лв., а на място, от касите на зала Асикс Арена – 10 лв. Работното време започва от 10 ч. сутринта и приключва в 19.30 ч.