На предстоящото мотоциклетно изложение в София Moto Expo 2019 ще участват всички вносители на марките на големите производители на мотоциклети, АТV машини, скутери и мотопеди, а също аксесоари, резервни части и оборудване. Мотосалонът ще бъде в обновената зала АСИКС АРЕНА (бивша зала Фестивална) от 10 до 14 април. Щандовете на отделните марки вече са разпределени.
Най-големият производител в света безспорно е Honda, като машините започват от най-малките 50-кубикови скутери и достигат до големите мотоциклети с двигатели от 1800 куб. см. Точно такива машини – от най-малките до най-луксозния туринг мотоциклет Gold Wing, ще видим на щанда на представителите на марката в България – Бултрако АД. Той ще бъде с площ от 247 кв. м. 500 кв. м., като на него ще има и ATV-та, а също, каски, екипировка и асксесоари.
И тъй като споменахме GL 1800, то нека започнем с лимузината при мотоциклетите. От дебюта си през 1975г. като GL1000, луксозният Gold Wing е признат за връх на мотоциклетизма, като машина с власт, изисканост, надеждност и комфорт, дори и за най-далечни дестинации. Новият GL1800 Gold Wing е с нов, по-мощен и динамичен 6- цилиндров двигател тип „Боксер”, и с впечатляващ въртящ момент. Предлага се и във вариант с DCT.
Самият мотоциклет е олекотен с 48 кг, по-компактен, и с обновен дизайн, което го прави удобен и за града, и за дълги пътешествия. Двигателят и рамата са разработвани заедно, и осигуряват перфектна позиция на ездача въпреки намалените габарити на мотоциклета. Алуминиевата рама обхваща предната вилка, като така двигателят е изнесен напред, а предното колело да може да се движи нагоре/надолу във верикална равнина. Двигателят има четири режима на работа: TOUR, SPORT, ECON и RAIN. Вие избирате сцеплението на задната гума (HSTC), работата на амортисьорите и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS), старт/стоп системата, и системата, подпомагаща потеглянето при наклон (HSA).
Механичната трансмисия вече е 6-степенна, новата Dual Clutch Transmission (DCT) 7-степенна, с плавен съединител, а превключването на скоростите и промяната на оборотите се настройват според темперамента и изискванията на водача. Разбира се, има и задна предавка. Моторът е със стилните и аеродинамични спойлери, с променени въздушни отвори, с електрически регулируемо стъкло, изключително удобни седалки, smart key системата, Apple CarPlay и Bluetooth. Круиз контрол, 7-инчов TFT дисплей с 8 нива на яркост, еърбег.
Другият хит е кросоувърът Honda X-ADV, съчетал SUV-стила и офроуд възможностите с балансирана рама, окачване с дълъг ход, 4-бутални радиално монтирани спирачни апарата и мощен 745-кубиков двуцилиндров двигател, задвижван от Dual Clutch Transmission. Голямото и функционално багажно отделение под седалката умело се съчетава с 5-те степени на регулиране на предпазната слюда и системата Smart Key. Мотоциклетът има невероятно удобна позииция за езда и осигурява превъзходна видимост. В него се вижда типичният Commuter – може да е скутер, може да е байк, но при всички случаи е лесен за управление, пъргав и удобен, ефективен и с голямо и полезно пространство за съхраняване на необходимите вещи.
Както стана дума, Honda има хитови модели в целия кубатурен диапазон и във всички категории – спорт, он-оф, нейкид, кафе рейсър, ундуро, кросови, скутери и др. Интересен и дълго чакан модел обаче е Super Cub C125. Официалната премиера на първия Super Cub C100 е през далечната 1958 г., когато е и 10-годишният юбилей на Honda. Създаден е от Соичиро Хонда и от дългогодишния му партньор Такео Фуджисава, машината е родена да доставя удоволствие от придвижването и да е полезна на хората.
очти 60 години по-късно – през 2017 г. беше произведен 100 000 000 брой на Super Cub, с което мотоциклетът става най-популярното моторно превозно в света, създадено до момента. Благодарение на изчистените линии, класическия дизайн, високите технологии и безкомпромисното качество Super Cub се превръща в истинска градска легенда, и символ на стилната мобилност. Затова Super Cub е еднакво харесван и търсен както от младите, така и от по-възрастните градски ездачи, заради ретро дизайна, лесното управление и високата надеждност фенове са запленени от модела. Затова Honda възроди Super Cub C125, като впечатляваща еволюция на легендарния скутер, продължаващ и развиващ славните шестдесетгодишни традиции. Моделът се продава в над 160 държави.
Друг популярен малък мотор, отпреди повече от половин век е Honda Monkey. Той е хит сред мини байковете, превърнал се е в истинска класика и модна икона: стилен и закачлив, компактен и маневрен, впечатляващ и привличащ. Реновиран и авангарден, комбинира добре познатия класически дизайн с модерни технологии: USD вилка, два задни амортисьора. LCD, IMU базиран ABS и LED светлини. Новият 1-цилиндров 125-кубиков двигател е с мощност от 6,9 кВт, и разход на гориво 67 км/л. Готов за път тежи само 107 кг.
Honda e създателят на ATV-ата, а сега гамата е обогатена със задвижване на двете или на четирите колела. Например гамата на FourTrax Foreman Rubicon включва стандартния 4×4, вариант с електрическо превключване на скоростите (ESP), и стилната версия на Deluxe. И трите модела на Rubicon са агресивни и мощни, и при тях са използвани най-съвременните високи технологии. С независимо задно окачване (IRS), мощен 500-кубиков двигател и автоматична скоростна кутия с два съединителя (DCT). Моделът е насочен към клиенти, търсещи високотехнологичен, комфортен и надежден всъдеход.
Системата на Honda TraxLok предлага избор на следните режими: 2WD, 4WD и 4WD с блокиран диференциал за максимално сцепление. Бутонът TraxLok Speed Override се включва, когато предния диференциал е блокиран, с което се увеличават оборотите на колелата, и се облекчава “измъкването” от дълбока кал, сняг и др. тежки условия.
Коментирай