След кратка едноседмична пауза, републиканският шампионат по мотокрос отново застава на дневен ред с четвъртия си кръг за сезона – Grand Prix Благоевград 2020, който ще се проведе на мотополигон Зелендол, с. Зелендол, общ. Благоевград.
Състезанието се организира от МСК Еърмакс Рейсинг с подкрепата на Община Благоевград. През последните три години мотополигонът се разви, като бяха направени много удобства за състезателите, а през 2019-та бе изградена и нова поливна система, която може да се окаже решаваща , имайки предвид очакваното топло време.
В състезанието се очаква да вземат участие близо 110 състезатели от България и Румъния, като няма да бъде неочаквано и няколко гръцки пилота да се заявят в последния възможен момент.
След три кръга от Републиканския шампионат (от общо седем), Благоевград се явява междинната точка в сезона, като след нея състезателите ще трябва да променят тактиката си, а тези в челото на колоната да преминат от офанзивен в дефанзивен режим на каране, ако искат да постигнат целите си.
При най-малките състезатели от клас МХ50, мотополигон Зелендол се явява едно интересно място свързано със спомена за първото има официално състезание което се проведе именно там през 2019-та година. Една година по-късно, Никола Мутафчиев (Панчо Рейсинг Тийм, КТМ, 143т.) е сериозно устремен към титлата за 2020, но все още има доста път да извърви до златото.
В Кортен, съотборниците от М6 Ямаха Рейсинг Тийм Кристиан Андреев (КТМ, 118т.) и Николай Павлов (Хускварна, 115т.) размениха позициите си в шампионата, но в Благоевград ги очаква техния колега от Еърмакс рейсинг Иван Тунтев (Хускварна, 101т.), който имаше технически трудности в предишния кръг и загуби някой точки за сметка на Симеон Стоянов (СК Велико Търново, КТМ, 95т.).
За момчетата от клас МХ65, GP Благоевград ще бъде едно разтоварващо преживяване след тежката учебна седмица, но имайки в предвид темпото на първите двама, едва ли на публиката ще и бъде скучно. Венцислав Тошев (Мото Спорт Варна, КТМ, 144т.) е влязъл в победна серия считано от Самоков, но не по-малко подготвен е Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Ямаха, 125т.), за когото е от изключителна важност да не допуска грешки и да бъде постоянен в следващите кръгове. Мартин Лалев (МСК Севлиево, КТМ, 120т.) е стабилен на третата позиция с шест трети места, четвъртата позиция е за Илия Димитров (Киппен МХ Рейсинг Тийм, КТМ, 104т.) който определено ще търси класиране в топ три, а петицата в класирането при МХ65 е за Александър Тасев (Александър Моторспорт, Ямаха, 84т.).
Без колебание и с шест спечелени манша от шест възможни до момента, Християн Георгиев (Мото Спорт Варна, КТМ, 150т.) е безспорен лидер в класирането при по-голямата кубатура на клас МХ85, следван от Мирослав Димитров (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Ямаха, 126т.) и Живко Иванов (Елхово Рейсинг Клуб, КТМ, 112т.), като и двамата се изкачиха с по една позиция нагоре в класирането след GP КИППЕН преди седмица.
Сериозен прогрес отбеляза и Мартин Ангелов (Марица Рейсинг Тийм, КТМ, 89т.) който направи най-„доходоносното“ си състезание в Кортен и прескочи цели три позиции в класирането до четвъртото място. Станислав Гошев (Алба Дамасцена МСК, КТМ, 86т.) затваря топ пет на класа. При пилотите от клас МХ2, Хакан Халми (КТМ, 150т.) премина в нов отбор – НСА Моторспорт, като едва ли този трансфер ще повлияе на карането му, но определено ще бъде ценен актив за софийския отбор при предстоящата Отборна Купа през октомври. Николай Малинов (КТМ, 130т.) и Жулиан Георгиев (Кавазаки, 115т.) направиха страховито състезание на клубната си писта в Кортен и показаха отлична подготовка, като запазиха позициите си в шампионата, но Алекс Димитров (Мото Спорт Варна, КТМ, 87т.) показа, че макар и не на сто процента възстановен има скоростта и техниката да оспори временната позиция и на двамата пред него. Със същия брой точки като Димитров – 87, на петото място в шампионата се намира Виктор Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Ямаха), който сега ще бъде домакин и това може да му бъде само от полза.
Майкъл Иванов (НСА Моторспорт, КТМ, 150т.), в ролята си на „играещ треньор“ има тежката задача да контролира и напътства подопечните си лидери в клас МХ65 и МХ85, Тошев и Георгиев, като така за един кръг от шампионата успява да направи общо шест манша, вместо полагащите му се два в клас МХ1. Иванов тактически дава всичко от себе си в първите десетина минути от манша, защото в последно време, клас МХ1, от леко предвидим и на моменти скучен клас се превърна в едно от най- интересните места на шампионата. Средно по седем състезатели се борят за влизане в топ три за всеки кръг, като засега с тази задача най-успешно се справят Стефан Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Ямаха, 109т.), Любомир Васев (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Ямаха, 108т.), съотборника му Георги Георгиев (Сузуки, 105т.) и Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 102т.).
Минималната разлика в точките между тези състезатели прави битката наистина жестока и макар, че до момента не са се забърквали в топ три, Ивелин Манев (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Ямаха, 94т.) и Шевки Шевкиев (Моторейсинг Варна, Кавазаки, 88т.) могат спокойно да го направят съдейки по видяното напоследък.
В клас МХ, след убедителната си победа в Кортен, Григор Царев (Джей Ар Си Моторспорт 2020, КТМ, 145т.) остава „царя“ на групата, но много добро впечатление направи Юлиян Райчев (Панчо Ресйинг Тийм, Кавазаки, 91т.), който след спечелените 44 точки се изкачи с цели седем позиции в класирането и заема второто място в класирането. Николай Колев (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Хонда, 83т.) въпреки не-добрия си първи манш в предишния кръг е трети за групата, а четвърто и пето място са за Йонут Кояну (Ямаха, 83т.) от Румъния и Любомир Лазаров (МСК Ябланица МХ, Ямаха, 80т.).
За клас Сеньор, подреждането в таблица води Васил Стоянов (Киппен МХ Рейсинг Тийм, Хонда, 141т.), следван от Станко Боянов (НСА Моторспорт, Кавазаки, 111т,) а в тройката на временното класиране се изкачи Атанас Петров (АИТ Рейсинг Тийм, КТМ, 101т.). Тони Цветков (старши) от Панчо рейсинг тийм, Ямаха, 92т. и Христо Христов (Пловдив мотор спорт, Хонда, 90т.) оформят „петицата” при Сеньорите.
На днешната среща със спортните журналисти в Пресклуб България присъстваха : Председателят на Организационния комитет на Гран При България Румен Петков, Иво Цветанов – ген.секретар на БФМ, Румен Томов – кмет на Благоевград, Любен Милен – зам.кмет на Благоевград, Красимир Божурски – председател на клуба домакин Еърмакс рейсинг и състезателя в МХ2 Виктор Нейчев. От името на федерацията Румен Петков благодари на кмета Румен Томов за създадената организация около състезанието и поздрави за неуморната работа на трасето през последните години главния „виновник” Красимир Божурски и неговия екип.
Виктор Нейчев сподели, че е във форма за предстоящите състезателни маншове и очаква с огромен интерес предстоящото Гран При България по мотокрос в Зелен дол, Благоевград. Стандартната програма на шампионата е предвидена за Grand Prix Благоевград 2020, а именно тренировки плюс два манша в събота, официално откриване в 10:00 в неделя, и цели 12 манша за феновете на мотокроса!Заповядайте!
Коментирай