Сезон 2018 в MotoGP достигна своята половина, което ни дава повод да погледнем какво се случи в първите девет старта за годината.

Традиционно сезонът започна под светлините на пистата „Лусайл“ в Катар, където вицешампионът от миналата година Андреа Довициозо с Дукати спечели след много люта бита с шампиона Марк Маркес с Хонда. Тази победа на Дови предвеща много интересен и оспорван сезон в шампионата. Трети в надпреварата в Катар се нареди легендата в спорта Валентино Роси със своята Ямаха.

След три седмична пауза шампионата се завърна в Аржентина на „Термас де Рио Хондо“, където състезанието беше пълно със спорни моменти.

Първо преди старта всички освен стартиращият от полпозиция Джак Милър искаха да сменят мокри гуми с такива за сух асфалт, което означаваше, че всички трябваше да тръгнат от питлейна. Организаторите логично отложиха старта на надпреварата с около половин час от съображения за сигурност. След това забавяне стартът най-накрая бе даден като на Милър му бе дадена преднина от пет стартови редици, като компенсация за това, че само той не тръгна да сменя гуми. Това бе така, тъй като той си беше избрал гуми за сухо време.

След края на загряващата обиколка Маркес допусна грешка и трябваше да направи няколко маневри на стартовата решетка, което му донесе наказание преминаване през бокса. Изсъхващата писта  допринесе за едно много интересно състезание, в което краен победител се оказа британецът Кал Кръчлол с частната Хонда на Лучо Чекинело, който завърши пред Йохан Зарко (Ямаха) и Алек Ринс (Сузуки).

Изкачването на Маркес в класирането беше изключително проблематично за неговите конкуренти след като първо изхвърли Алейш Еспаргаро от пистата, а по-късно и Роси. Второто обаче му донесе още едно наказание за преминаване през бокса, което го остави 18-и в крайното класиране за деня.

Две седмици след старта в Аржентина керванът се премести в Остин, Тексас за Гран При на Америка на пистата на Америките, писта, на която само Маркес е печелил. Тази година не беше изключение и испанецът взе своята първа победа за сезона, следван от Маверик Винялез с Ямаха и Андреа Яноне със Сузуки.

Пистата „Херес“ в Испания отново сложи началото на европейската част от календара с домакинството си на Гран При на Испания. Първо от общо четирите състезания в Испания през годината.

На „Херес“ Маркес успя да запише своята втора поредна победа, което го изведе на първа позиция в генералното класиране. Това стана благодарение на един сблъсък малко след средата на състезанието, в който отпаднаха Довициозо, Хорхе Лоренсо и Дани Педроса, единствените конкуренти на Маркес в испанската жега. Този инцидент позволи на Зарко и Яноне да запишат своите втори подиуми за годината, завършвайки втори и трети съответно.

След състезанието в Испания бе време за още една класика, а именно Гран При на Франция на легендарната писта „Льо Ман“. Френската публика бе изключително зарадвана в събота, когато Зарко успя да спечели квалификацията. Французинът обаче не успя да направи същото в неделя, когато отпадна от състезание едва за втори път в своята кариера. Първият беше в неговото дебютно състезание в Катар през 2017.

За трети пореден път победата отиде в ръцете на Маркес, който завърши пред Данило Петручи с Дукати и Роси.

Гран При на Италия най-накрая донесе промяна в статуквото и Хорхе Лоренсо успя да запише своята първа победа с Дукати след преминаването си при италианците в края на 2016-та. Втори в надпреварата в Тоскана завърши миналогодишният победител на трасето Довициозо, а трети остана местният любимец Роси. Маркес, който отиде на „Муджело“ с огромна преднина в класирането, не успя да запиши точки, след като в началото на състезанието падна на десети завой и не успя да се завърне в зоната на точките, завършвайки 16-ти.

След надпреварата в Италия, керванът се завърна в Испания за Гран При на Каталуния на пистата край Барселона. Лоренсо успя да запише своята втора поредна победа, като втори завърши Маркес, а трети отново остана Роси. Довициозо, който в „Муджело“ изкара огромен късмет след падането на Маркес, падна на свой ред в Барселона и разликата между двамата се върна на нивата от преди италианската надпревара.

Катедралата на скоростта „Ассен“ в Холандия беше домакин на осмия кръг за сезона, което предвещаваше да бъде писта, на която Ямаха най-накрая да спечелят надпревара. Това обаче не е случи и отново Маркес излезе победител, следван от Ринс и Роси. Състезанието в Холандия обаче беше много оспорвано и две обиколки преди края на надпреварата цели седем състезатели имаха шанс за победа. Състезанието дори включваше и сблъсък между Лоренсо и Роси, за щастие обаче и двамата продължиха без особена загуба на време.

Последната надпревара преди лятната пауза се проведе на „Заксенринг“ в Германия, където Маркес нямаше загуба от 2010 насам. Този година нямаше никаква изненада и испанецът записа своя девети пореден успех на германското трасе, следван от съотборниците в Ямаха Роси и Винялес. Състезателите на Дукати, които изглеждаха с много силно темпо в петък и събота пропаднаха в класирането и Лоренсо и Довициозо завършиха едва шести и седми.

Десет кръга преди края на шампионата Маркес води с 165 точки, като е на 46 пред Роси и още 10 пред Винялес. Топ 5 се допълва от Довициозо и Зарко с по 88 точки.

Следващата надпревара в MotoGP е за Гран При на Чехия на пистата „Бърно“ на 5 Август.