Машината на Маркес RC213V пристига за първи път в България. Състезателният мотоциклет ще е звездата на Honda по време на изложението MOTO EXPO 2019, което започва от 10 април в столичната зала ASSICS ARENA и продължава пет дни до неделя, 14 април. Експонатът е печелил битките на Honda в Moto GP шампионата през 2017 г., вещо управляван от Марк Маркес. Именно това звездно дуо допринесе за тройната корона на тима Repsol Honda за съответния сезон – титли при конструкторите, за шампиона и за целия отбор.

RC213V за актуалния сезон бе представен в началото на тази година в Мадрид на специално събитие на Repsol Honda Team, като състезателната машина запази старата си цветова схема и с нея Марк Маркес и Хорхе Лоренсо успешно триумфират в 25-ия сезон на Moto GP.

Спортната машина, за чиято доставка от Барселона се погрижи Бултрако АД, официален представител на Honda за страната ни, е донесла в този си вид пет поредни конструкторски титли за Honda от излизането си през 2012 г. Индексът „RC“ в името на мотоциклета идва от „racing“, цифрите „213“ означават, че това е третата за 21-ви век състезателна машина на Honda от тази серия, а индексът V бележи V-образния двигател.

Експонатът, пристигащ у нас, е с идентични технически спецификации като този, с който в момента Маркес се вихри по пистите.

В основата на RC213V за 2019-а година е заложено ДНК-то от въведената през 2012 машина. През актуалния 25-и сезон на Moto GP алуминиевото шаси на мотоциклета бе олекотено, но за сметка на това инженерите са се погрижили то да бъде още по-здраво, стегнато и балансирано. Мощността на V-образния двигател остава идентична – 180 кВт (244,5 к.с.). В конструкцията на мотоциклета ключова роля играят аеродинамичните елементи от карбон.

 

RC213V ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:

Дължина (мм):        2052

Широчина (мм):     645

Височина (мм):       1,110

Колесна база (мм):              1,435

Клиренс (мм):          115

Маса (кг):      Според правилата на FIM

Двигател:     4-тактов, с водно охлаждане, 4-клапанен DOHC, V4

Работен обем (куб. см):    1000

Макс. мощност:       над 180 кВт (245 к.с.)

Рама:                алуминиева, двутръбна

Предни колела (инчове):             17

Задни колела (инчове):  17

Предно окачване: телескопична вилка

Задно окачване:     Pro-link

Обем на резервоара (л): 22

 

23 титли на HONDA при конструкторите във висшия клас

1966 г.              500cc с RC181 (4-тактов)

1983 г.              500cc с NS500 (2-тактов)

1984 г.              500cc с NS500/NSR500 (2-тактов)

1985 г.              500cc с NS500/NSR500 (2-тактов)

1989 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1992 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1994 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1995 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1996 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1997 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1998 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

1999 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

2001 г.              500cc с NSR500 (2-тактов)

2002 г.              MotoGP с RC211V (4-тактов)

2003 г.              MotoGP с RC211V (4-тактов)

2004 г.              MotoGP с RC211V (4-тактов)

2006 г.              MotoGP с RC211V (4-тактов)

2011 г.              MotoGP с RC212V (4-тактов)

2012 г.              MotoGP с RC213V (4-тактов)

2013 г.              MotoGP с RC213V (4-тактов)

2014 г.              MotoGP с RC213V (4-тактов)

2016 г.              MotoGP с RC213V (4-тактов)

2017 г.              MotoGP с RC213V (4-тактов)

 

Шампионите на Repsol Honda в 500cc и MotoGP:

Мик Дуън – 1995, 1996, 1997, 1998 г.

Алекс Кривие – 1999 г.

Валентино Роси – 2002, 2003 г.

Ники Хейдън – 2006 г.

Кейси Стонър – 2013 г.

Марк Маркес – 2013, 2015, 2016, 2017 и 2018 г.