Проект за нов, уникален по рода си автомобилен шампионат представиха днес вносителите на Hyundai за България и Българската асоциация по автомобилен спорт. Състезанията ще се проведат за първи път у нас, част от официалния спортен календар на БФАС с 10 еднакви автомобила.

Hyundai Racing Trophy е специално разработен иновативен проект по образец на Световния рали шампионат WRC. Новата спортна платформа социално се ангажира с професионалното обучение на пилотите, участвайки в най-атрактивните рали и писта състезания в България в отделни серии и със самостоятелна квалификация.

„Стратегията на този проект е да направи автомобилния спорт в България по-достъпен до младите и да предостави възможност да се докоснат до магията на рали и писта състезания по възможно най-професионалния начин по подобие на световната състезателна сцена. Пилотите получават най-добрите условия за участие в професионалния автомобилен спорт. Нашата цел е да развиваме млади пилоти в страната. Ще се постараем да ги превърнем в звезди. Регламентът е специално създаден. Уникалното на шампионата е, че заедно с развитието на пилотите се развива и автомобила”, коментира Стефан Митов, национален директор продажби „Индустриал Комерс“ – официален вносител на Hyundai за България. 

За обучението на млади пилоти от 16 до 22 години ще се грижи треньор, сертифициран от Министерство на младежта и спорта, одобрен от БФАС. 

„Шампионатът е включен в календара на БФАС за тази година и правилата за всички участници в състезанията са еднакви, но пилотите на Hyundai ще имат отделно класиране от другите. За младите пилоти ще се грижи треньор Николай Николов, който е доказал, че може да изгради шампиони и ние много разчитаме на него. 16-годишни пилоти могат да участват на рали и писта с декларация от родители, но единственото изискване е навигаторът им да има шофьорска книжка. Върху този проект се работи повече от година и съм сигурен, че участие ще вземат много пилоти. “, заяви председателят на БФАС Радослав Колзеков. 

Екип от маркетинг експерти ще се грижи за индивидуално PR и медийно отразяване на високо ниво. За телевизионно отразяване на целия шампионат и детайлно фокусиране върху изявите на всеки един участник по отделно е разработена стратегия за състезателната програма 2015 г.

Самият автомобил е Hyundai i20 Coupe R1 е със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС, автомобилът разполага със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод. Външният дизайн на колите е променен по подобие на WRC автомобилите, а по-широката следа на купето осигурява повече стабилност на пътя. 

Шампионатът осигурява на пилотите награден фонд за всяко състезание - 2000 лв. за първо място, 1000 лв. за втора позиция и 500 лв. за трето място. В края на сезона ще има и голяма награда за победителя в генералното класиране. Ралитата, в които ще вземат участие пилотите от проекта са „Твърдица-Елена”, „България” и „Сливен”, а затворените маршрути са в градовете Стара Загора, Бургас и София.