Трима българи взеха европейски титли

 източник: БФМ

източник: БФМ

По блестящ за България начин завърши Европейския шампионат по СуперМото на летищен комплекс „Долна Митрополия”, Плевен. Трима наши сънародници финишираха накрая на сезона с титлите в класовете OPEN, S3 и JUNIOR. 

Кристиян Иванов (България, КТМ) победи конкуренцията в JUNIOR в двата манша и заслужено си тръгна от Плевен, както с купата на победител от състезанието, така и с трофея на Европейски шампион за първи път в своята кариера. 

Втори в класа завърши Виктор Нейчев (България, КТМ), а трети Радостин Михайлов (България, КТМ).

Хакан Халми (България, КТМ) в S3 беше над всички и днес, побеждавайки в двата манша и с актив от 200 точки от началото на сезона стана за трети път Европейски шампион. 
След него останаха Алекс Димитров (България, КТМ) и Димитър Петров (България, КТМ).  В клас OPEN Веселин Иванов триумфира с Европейската титла, въпреки че в двата манша остана на третото място, но благодарение на 168-те точки ликува като първенец на Стария континент. 

Александър Георгиев (България,КТМ) спечели днешното състезание, а втори се класира Янко Ташев (България, ТМ). 

87 пилоти от Македония, Гърция, Румъния и България караха в различните класове и дисциплини. Веднага след официалната церемония по откриването на Гран При България публиката дълго аплодираше петкратния национален шампион по мотоциклетизъм Сергей Сергиев - Сижо, който след инцидент преди 22 години остана в инвалидна количка. 
Въпреки това, днес, Сижо показа, че с много воля и силен дух може отново да бъде на мотор, като кара машина специално адаптирана за неговите нужди на две колела. 
Сергиев направи две обиколки на пистата, а след това десетките зрители се снимаха и вземаха автографи от него. 

Освен последния кръг на СуперМото на летищен комплекс „Долна Митрополия” се проведе и 10-ия кръг на BMU Европейския шампионат на писта. 

В клас SP125cc. победата спечели Християн Бузалковски (Македония, Априлия), който имаше и малко късмет след отпадането на лидера Милен Георгиев заради технически проблем. В 5-та обиколка Георгиев напусна състезанието и водачеството беше поето от Бузалковски, който кара разумно и сигурно в последните три обиколки, за да се качи на първото място на подиума. След него финишираха Жулиета Ленкова (МСК Плевен, Априлия) и Боян Петров (МСК Плевен, Априлия). 

При Formula 600 Тодор Меченски (V-TAK Racing, Ямаха) стигна до първото място в 10-те състезателни обиколки с аванс от 16.2 секунди пред Красимир Михайлов (Троян Мото клуб, Хонда) и с 21.1 секунди от Андреан Психогиос (Гърция,Ямаха).

Михаил Атанасов (МК Боляри, Сузуки) във Formula 1000 водеше битка през всички 10 обиколки със Слободан Ивцевски, но въпреки атаките на македонеца, Атанасов удържа победата и финишира като победител с преднина от 5.1 секунди пред Ивцевски. Трети за награждаване се качи Димитър Калпаков (МК Обзор,Ямаха). 

Безспорно най-очаквания старт за феновете на мотоциклетния спорт беше този, в който пилотите от SuperSport и SuperBike караха заедно в 12-те обиколки на състезанието. 
Мартин Чой (BMW,EKO racing team) доказа за пореден път, че е най-добрия ни пистов състезател и без никакви проблеми стигна до поредната си победа в кариерата, този път с аванс от 22 секунди пред румънския шампион Роберт Мурешан. На третото място в SuperBike финишира Димитър Митов (МК Боляри,BMW), който остана на 29.3 секунди зад Чой. При SuperSport 600 след успешна атака срещу Александър Георгиев в предпоследната обиколка, до първото място в крайното класиране стигна Йонел Паскота (Румъния,Ямаха), а втори и трети се наредиха именно Георгиев (МСК Плевен, Хонда) и Пламен Петров (Троян Мото клуб, Ямаха). 

В отборното класиране победители станаха пилотите от МК Боляри, следвани от МСК Плевен и Троян Мото клуб. 

Алекс Иванов (МСК Плевен, Априлия) триумфира с Републиканската титла в клас СКУТЕРИ. Иванов беше най-бърз и днес и логично стигна до първото място за награждаване. Пламен Христов (МСК Плевен, Априлия) и Димитър Христов (МСК Плевен, Априлия) завършиха на второ и трето място. 

профилна снимка

*Коментирай конкретната статия и използвай кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание!

 
мотори

Други

SAS banner