Групата PSA Group продължава доброто си представяне на пазара на автомобили.
"Въпреки спада на световните автомобилни пазари през първата половина на годината, нашите търговски екипи успяха да увеличат пазарните дялове в няколко страни, особено в Европа и Африка. Стриктното изпълнение на нашите стратегии Core Model и Core Techno е решаващ актив за управление на рентабилните продажби и увеличение на удовлетвореността на клиентите“, заяви Карлос Таварес, Председател на Управителния съвет на PSA Group.
Офанзивата за електрификация се разгръща с цел постигане на 100 % електрифицирана гама от 2025 г. PSA Group цели да бъде основен играч в електрифицираната мобилност, като всички нови модели ще се предлагат в хибридна plug-in или изцяло електрическа версия: DS 3 CROSSBACK E-TENSE, Peugeot e-208 и Peugeot e-2008 и Opel Corsa-e в 100% електрическа версия, и DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4, Peugeot 3008 HYbrid и HYbrid4, Peugeot 508 и 508 SW HYbrid, Opel Grandland X Hybrid4 и Citroën C5 Aircross SUV Hybrid в хибридна plug-in версия.
PSA Group подготвя и изцяло електрифицирана гама лекотоварни автомобили до 2025 г., стартирайки с Peugeot Partner, вече наличен в електрическа версия. Новото електрифицирано поколение на тези автомобили за Peugeot, Citroën и Opel/Vauxhall ще бъде налично до 2021 г. През април 2018 г. Групата представи кратък преглед на електрифицираните версии на Peugeot Boxer и Citroën Jumper на Автосалона за товарни превозни средства в Бирмингам. Тя обяви и електрифицирана версия за 2020 г. в сегмента на средноразмерните ванове.
14 нови електрифицирани автомобила ще бъдат лансирани само за две години.
Ето и как се развиват продажбите на PSA Group в световен мащаб:
Европа: рентабилен ръст - В пазар, регистриращ спад през първата половина на годината (-2,4%), Групата засили позицията си, постигайки пазарен дял от 17,4%, отбелязвайки ръст на всички основни пазари, особено в Италия (+1,1 пункта), Франция (+0,7 пункта), Обединеното кралство (+0,2 пункта), Германия (+0,1 пункта) и Испания (+0,1 пункта).
Това представяне е движено от отличните резултати на Citroën, който постигна 8-годишен рекорд в продажбите с най-силния ръст сред водещите 12 марки. В резултат на това, Марката увеличи пазарния си дял с 0,3 пункта в Европа, главно благодарение на успеха на своята SUV гама (C5 Aircross и C3 Aircross).
Opel Vauxhall продължава развитието си от миналата есен и увеличава леко пазарния си дял. Този пазарен дял нарасна сред други пазари във Франция (0,2 пункта), Обединеното кралство (+0,2 пункта) и Италия (+0,7 пункта), докато Марката същевременно запази фокуса си върху осъществяването на рентабилни продажби. Този резултат се дължи основно на Combo, Crossland X и Grandland X и Opel Vauxhall ще се възползва от лансирането на новата Corsa през втората половина на годината.
1 В Мароко
2 4 BEV: DS 3 CROSSBACK E-TENSE + e-208 + e-2008 + Corsa-e и 5 PHEV: 3008 HYbrid и HYbrid4 + 508 и 508 SW HYbrid + Grandland Hybrid4 + DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 + Citroën C5 Aircross SUV Hybrid
3 Изцяло електрически или plug-in хибридни версии
Пазарният дял на Peugeot е стабилен в Европа. Освен непрекъснатия успех на SUV моделите 3008/5008, Peugeot отбелязва солиден ръст и благодарение на награждаваното семейство 508 с лансирането на новия 508 SW: седанът 508 е номер едно във Франция от лансирането му. Peugeot също така чупи предишния си рекорд в продажбите на лекотоварни автомобили през първите шест месеца на годината.
DS Automobiles потвърждава устойчивия растеж на Марката (+1,7% спрямо първата половина на 2018 г. и +16% през второто тримесечие на 2019 г. спрямо второто тримесечие на 2018 г.) с DS 7 CROSSBACK – лидер в сегмента на премиум SUV автомобилите във Франция през първата половина на годината – и DS 3 CROSSBACK, лансиран през май във Франция и номер 1 по регистрации на премиум SUV автомобили през юни във Франция. PSA Group запазва и лидерството си при лекотоварните автомобили с пазарен дял от 24,7%.
Близък изток – Африка: оперативен индустриален отпечатък - Пазарният дял на PSA Group се увеличава на основните й пазари: Мароко (+4,7 пункта), Египет (+3,5 пункта), Алжир (+2,7 пункта) и Турция (+0,5 пункта). Развитието на продажбите е повлияно от намаляването на продажбите в Иран4 и спада на турския пазар (-44,8%). Със стартирането на производството в завода в Кенитра в Мароко Групата ще може да произвежда модели, които отговарят на очакванията на клиентите, и да постигне търговските си амбиции в региона.
Китай и Югоизточна Азия: подобряващ се бизнес модел в Китай - В намаляващия пазар в Китай, продажбите се понижават с 62,1%. DS запази пазарните си дялове. Групата работи върху планове за действие заедно с партньорите си, за да се справи с настоящите проблеми и да понижи критичната точка на продажбите на съвместните дружества.
Електрическата офанзива е в ход с лансирането на Peugeot 508L PHEV, както и на BEV Peugeot 2008 и DS 3 CROSSBACK през 2020 г. Износът от малайзийския център NAM5 вече стартира за Peugeot 3008 и 5008.
Латинска Америка: трудности в Аржентина - Продажбите на Групата са намалели с 29,3% в Латинска Америка поради силния удар от спада на аржентинския пазар (-50,3%). Групата обаче стабилизира пазарния си дял в Бразилия, благодарение на успеха на SUV модела C4 Cactus и офанзивата при лекотоварните автомобили. Тя запазва позицията си в Чили и регистрира подобрение в Мексико в спадащите пазари. Opel отбеляза силен напредък в региона, увеличавайки пазарния си дял.
Някои окуражаващи резултати от успеха на SUV моделите и наскоро лансираните автомобили: Citroën C5 Aircross и Peugeot 2008, допълнени от Citroën C4, Peugeot Rifter и скоро DS 3 CROSSBACK. Офанзивата при лекотоварните автомобили също продължава със скорошното лансиране на новия Peugeot Partner, Citroën Berlingo и Opel Combo.
Индия и Тихоокеански регион: ръст на продажбите (+2,3%) - Повтарящият се успех на Групата в Япония продължава с 16% ръст на продажбите. PSA Group постигна друг важен резултат, обявявайки през април лансирането на марката Citroën в Индия и стартирайки производството на скоростни кутии (в завода в Хосур) със своя партньор AVTEC Ltd (дружество от групата CK Birla Group).
Евразия: подготовка на повторното лансиране на марката Opel - Регистрирайки тенденция на спад на руския пазар (-2,4%), пазарният дял на PSA Group намалява леко (-0,2 пункта). Групата лансира DS Automobiles в Украйна, като първият магазин на DS ще отвори врати през юли. Групата се подготвя и за повторното лансиране на марката Opel в Русия, стартирайки със Zafira Life и Grandland X, първите модели, които ще бъдат налични след няколко месеца.
Коментирай