Искате ли да разберете как работи системата за контрол на скоростта и видеозаснемането на проверките на пътя? А как се правят дистанционно справки за контролните точки и електронните фишове или как се мери за наличие на алкохол и наркотични вещества?
Елате и вижте на едно място оборудването и техническите средства, които „Пътна полиция“ ползва при акции и регулярния контрол за безопасност на движението по пътищата. За първи път те ще бъдат показани и демонстрирани в рамките на Автомобилен салон София 2019 от 12 до 20 октомври в Интер Експо Център в столицата.
В зоната „Пътна полиция“ на изложението служители на Главна дирекция „Национална полиция“ и СДВР ще задоволят любопитството на изкушените от техниката и технологиите за контрол.
Е, при желание от Ваша страна, може да Ви връчат и някой невръчен електронен фиш, но със сигурност ще Ви кажат и какво да правите, ако сте платили глобата, а тя стои като неплатена в системата на МВР. Все пак смелостта трябва да се възнаграждава.
Сигурността на пътя е един от основните принципи в работата на всички водещи автомобилни производители. На автосалона ще видим най-модерните технологии и системи за активна и пасивна безопасност, създадени от инженерните им екипи.
Автомобилът вече сам следи пътната лента и скоростта, спира при поява на препятствие, анализира трафика и предупреждава за задръствания. Ако доскоро такова оборудване бе въвеждано предимно в товарните превозни средства, днес леките коли все по-уверено завземат територии в областта на автономните и полуавтономни системи за управление и улеснения при шофиране.
Европейският парламент дори гласува въвеждането на задължителни мерки за предотвратяване на инциденти, като интелигентни устройства за помощ за скоростта, усъвършенствани системи за аварийно спиране, предупреждение за сънливостта и вниманието на водача, блокиращо устройство при употреба на алкохол и др. Очаква се да влязат в сила от май 2022 г. за новите модели и от май 2024 г. за съществуващите модели автомобили.
Ще видите какви са конструктивните промени в автомобилите и как функционира всяка една от тези технологии, внедрени в моделите, изложени на Автосалона София 2019 и в тест драйв. Целта на ЕК е смъртните случаи и тежките наранявания при пътнотранспортни произшествия по европейските пътища да намалеят наполовина до 2030 г. и да бъдат сведени до минимум до 2050 година.
Коментирай