По-малко от месец преди хомологацията на Новото поколение i20 R5, Hyundai Motorsport прекара четири дни в тестове във Франция миналата седмица (2 - 5 Август) за последни настройки на колата.
Карайки по асфалт на пистата в Шамбле, отборът се фокусира върху извличането на максимален резултат и надеждност от 1.6 турбодвигателя с директно впръскване на Новото поколение i20 R5. Концентриран върху дълги отсечки в рамките на два дни, екипът добави 500км към подобряването на колата без да се натъкне на сериозен проблем. Успешните резултати доказват добрата работа на инженерния отдел през тестовия период започнал през януари.
След дебюта през юни в Ипър, Белгия, екипът получи значителен брой запитвания относно Новото поколение i20 R5. В стремежа си да попълнят всички заявки за 2017 преди машината да се впусне бясно по етапите, дните на частната писта дадоха възможност на отдела за състезания да бъде домакин на отбори и пилоти. Известни състезатели от цяла Европа пътуваха до Шамбле и имаха възможност да застанат зад волана на i20 R5. Присъстващите получиха и повече информация относно управлението на автомобила от водещия тестов пилот Кевин Абринг и от инженерите, присъствали на разработката на проекта.
В щаба на Hyundai Motorsport в Алценау, Германия, екипът е добре подготвен за началото на състезателния живот на Новото поколение i20 R5. Разширеният тим на механиците започна да изгражда първите шасита, които ще се доставят на клиентите. Запаса на части се е разраснал от един, проектиран за подкрепа на тестовата програма, до такъв предназначен за подкрепа на екипи, състезаващи се по цял свят. Те ще могат също да се обръщат към екипа на инженерите от Hyundai Motorsport за помощ при максималното оптимизиране на колата в рали участия.
Мениджърът на състезателния отдел на Hyundai Motorsport – Андреа Адамо заяви:„ Много сме близо до хомологацията на Новото поколение i20 R5 - само няколко седмици. Минавайки през програмата, всяко каране на автомобила ставаше все по-важно и естествено беше от голямо значение тестът миналата седмица да е успешен. На ралито в Ипър показахме, че сме проектирали много здрав автомобил за асфалт и при Шамбле имаме възможност да се концентрираме върху финалните настройки и надминаване на предишните ни резултатите, доказвайки издръжливостта и надеждността на двигателя. Въпреки това, крайният успех на проекта ще дойде при нашите клиенти. Беше страхотно да ги посрещнем на тестовете, а и за тях да получат първия си шанс да карат автомобила. Обратната връзка от тези, застанали зад волана беше много позитивна, което е окуражаващо и възнаграждаващо.“
Новото поколение i20 R5 ще получи своята хомологация в началото на септември. Състезателният дебют на автомобила в ръцете на участниците се очаква по-късно през същия месец. Hyundai Motorsport планира в по-късен етап на годината заинтересованите пилоти да могат да се докоснат до колата, както на асфалт, така и на макадам.
Коментирай