Собствен отбор, партньорство с  някои от най-добрите български пилоти и участие в някои от най-елитните шампионати в света – това накратко са новините около българския пилот Георги Дончев, който започва поредния си сезон в Германия. Името на отбора на Дончев вече е Overdrive Racing Team, а предизвикателствата не се изчерпват с познатия вече Porsche Sports Cup. В програмата са още VLN-сериите за издръжливост, провеждани ексклузивно на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе, и  Porsche Carrera Cup – основния шампионат, в който отборът ще си партнира с водещия тим на Huber Racing. Немското издание на Carrera Cup е най-престижният едномарков шампионат в света, а екипът на Huber Racing има над 15-годишен опит в различните разновидности на Porsche шампионатите.  Българският отбор прави планове да вземе участие и на „24-те часа на Нюрбургринг“ през месец юни, както и в поне един кръг от българския шампионат за планинско изкачване.

Другата голяма новина около Дончев е партньорството с друг изявен роден пилот – Павел Лефтеров. 21-годишният състезател става част от компанията на ORT, след като показа добри стартове в Европейските GT4 серии, Lamborghini Super Trofeo Cup, „24-те часа на Портимао“, шампионатите на Audi и много други скоростни състезания, а и беше неизменна част от последните две събития от формата на Overdrive Lap Battle.

Георги Дончев

източник: New Moment PR

Именно с познатия формат бе официално открит сезонът за Дончев и компания. Навръх 8 март българските ентусиасти завладяха гръцката писта Серес, като Overdrive Lap Battle за първи път продължи три дни и предложи още повече емоции на участници и зрители. Традиционно във формата се включиха над 40 суперколи, сред които много и различни модели на Porsche, BMW, Mercedes, Nissan, Ferrari и др. Официален партньор на събитието бяха М кар София, които представиха новата 8 серия на немските машини, както и М5 компетишънс, с който Георги Дончев смени за няколко обиколки състезателното си Porsche и записа конкурентно на участниците време от 01,31,343.

Веднага след Серес екипът се отправи към Германия за предварителни тестове на Нюрбургринг преди първия старт от немския VLN шампионат за издържливост. Трите Porsche-та се представиха отлично и затвърдиха доборото впечатление и по време на първите стартове от сезона този уикенд. Георги Дончев оформи трио в кола 946 заедно с две големи имена в моторспорта - Аксел Джефрис пилот от Инди Кар, GP2, Формула   и звездата от GT-Masters Ноколай Силвест, Друг пилот GT Masters и любимец на Българските фенове Марвин Дийнст, заедно с миналогодишният победител в 24ч на Нюбургринг в класа на кайманите Тимо Мюлиг пък застанаха до  Павел Лефтеров и, в Каймана с номер 947, а третото бяло Porsche на Overdrive racing team бе с номер 945 и екипаж Майк Дейвид Ортман – отново пилот от GT-Masters, Дирк Рибенсам, Алекс Мийс, които също могат да се похвалят с победи в ендюранс класиката „денонощие на „зеления ад“.

Георги Дончев

източник: New Moment PR

Въпреки късното решение да се включат в шампионата, довело до огромен хаос в организацията, екипът успя да се справи блестящо с подготовката на колите и пилотите за първия старт. Гъста мъгла отложи квалификациите с повече от 4 часа и съкрати продължителността им от 90 на 60 минути, което принуди отбора да предприеме безопасна стратегия. Екипът се опита да даде квалификационно време в началото на сесията, преди очакваните бавни зони по пистата вследствие на инциденти заради огромния трафик. За жалост, пистата се оказа най-бърза и празна именно в края на сесията, когато ресурсът на 3те български Каймана вече беше изчерпан и това ги подреди с 4-та, 5-та и 7-ма позиция на решетката в класа. След старта, още в първия стинт, след тежка борба Дийнст успя да завоюва 2-ра позиция а недалеч след него, на 5та позиция се движеше и другата кола. Двете коли успяха да задържат позициите си до последния стинт, където Павел Лефтеров успя да излезе начело в класирането, но за съжаление в средата на последната обиколка, инцидент му попречи да доведе отбора до челното стъпало на стълбицата. Втората кола затвърди 5-тата си позиция и я задържа до финала. Третият кайман, който се движеше в така наречената „Б подкатегория“ завърши на 7-мо място в класа и 1-во във въпросната категория, където постави и най-бърза обиколка. „За съжаление имахме реални шансове за двоен подиум, но в спорта понякога става и така. За сметка на това мисля, че ни забелязаха и ще ни третират с уважение през остатъка от сезона“, коментира Георги Дончев.

Георги Дончев

източник: New Moment PR

След първите стартове на „зеления ад“, сезонът за ORT продължава усилено. Подготовката за участие в другите шампионати, сред които Porsche Sports Cup, VLN и други, ще се осъществи изцяло с българския отбор на Overdrive Racing Team, който е идея и проект на самия Дончев. „Създаването на собствен отбор и способен български екип, с който да се развива моторспорт мениджмънт е една от основните ми цели за тази година“, споделя Дончев и допълва, че отборът ще работи усилено за развитието и на други български пилоти, като освен пълен съпорт ще отдава състезателни коли под наем за участие в състезания от Porsche Sports Cup и VLN. Общият брой на автомобилите в отбора в момента е точно пет, тъй като към познатия от миналия сезон Porsche GT3 Cup се добавят още четири Porsche Cayman, три от които от изключително бързата версия Clubsport. Заедно със сериозната „флотилия“ в семейството на ORT се включват и изключително известни имена като Андреас Леберле, който има повече от 35-годишен опит и титли в почти всички нива на автомобилния спорт от едномарковите шампионати до Formula 1, Indy 500 и Indycar. От страна на Huber Racing екипът ще подсилят редица известни немски пилоти с много купи от различни формати, начало с директора и основен двигател на отбора Кристоф Хубер.

Следващият старт за Георги Дончев и големия отбор на Overdrive Racing Team е VLN2, който ще се проведе отново на Нюрбургринг в средата на април, а от екипа обещават надпреварата да се излъчи пряко онлайн в каналите на Дончев и ORT.

Георги Дончев

източник: New Moment PR