Личната цел на Мартин Чой в предстоящото състезание "12 часа на Портимао" е място в челната десетка. Българският пилот, с отбор ЕКО България БМВ Моторрад, обясни, че подобни продължителни надпревари се преодоляват най-вече с психика, защото в момент на свръх натоварване тя често надделява над физиката. Кое от двете ще надделее и дали българинът и неговите съотборници Роланд Реш и Лукаш Пешек ще се класират в челната десетка на втория старт от световния ендюрънс шампионат, ще разберем на 11-и юни в ефира на Евроспорт.

"Искам на първо време да благодаря на ЕКО България и на БМВ Моторрад за помощта. През последните два месеца с ЕКО България работихме усилено, чувствам се подготвен и се надявам този път да имаме повече късмет и да завършим успешно състезанието, без контузии. Ще имам нов съотборник, тъй като словенецът е контузен и няма да може да вземе участие. Новият е Лукаш Пешек, който е доста бърз, доста силен и е бивш пилот в MotoGP. Той ми е съотборник и в европейския шампионат Алпе Адрия, така че се познаваме добре. Интересното е, че габаритите на словенеца не съответстваха на моите и настройките на мотора бяха различни. С Пешек и Роланд Реш сме горе-долу с едни габарити, така че настройките ще бъдат по-лесно изчистени. Ще бъдем конкурентни и се надявам да бъдем в челната десетка", каза Чой.

"Ще правим отборна стратегия след 6-и юни и ще я направим тримата състезатели. Когато започнат свободните тренировки, все още няма да знаем кой кога ще кара. Настройките трябва да съвпадат за тримата, така че ще решаваме след квалификациите и преди старта. Тогава имаме отборен брифинг и който желае, ще стартира първи. Знаете, че световният ендюрънс шампионат е колективно състезание и тримата работим заедно, за да стигнем възможно най-напред", добави Чой.

"Аз и Лукаш Пешек ще бъдем за първи път в Портимао, така че ще разчитаме на Роланд Реш да ни дава информация. Подготовката протече много добре, имахме два кръга в Серес, кръг от националния и източноевропейския шампионат, първите два кръга от Алпе Адрия, а след това тренирах и с кросов мотоциклет за физическа подготовка. Не сме спирали да работим за старта в Портимао. Подготовката е дългогодишна и винаги протича по един и същ начин. Мисля, че трябва да го имаш и вътре в главата си. В такива състезания психиката често надделява над физиката", добави българският пилот на ЕКО България и на БМВ Моторрад.

"Темпото ще бъде същото като в Льо Ман. Изживяното ще ми даде опит, спокойствие и увереност. Ще бъде много тежко и в 12-те часа, защото там има 60 отбора с по трима състезатели, които са изключително бързи. Ще има много различни стратегии, много неща ще се променят през тези часове. Надявам се да нямаме технически повреди и да бъдем здрави, за да бъдем конкурентноспособни и да постигнем добри резултати. Стартът е сутринта и приключваме вечерта, така че няма да караме нощем. Това е добре. Тази писта е малко по-бърза, а в Льо Ман средната скорост беше 160 км/ч. Очаквам в Портимао максималната да надскочи 300 км", каза още героят от Льо Ман.