Групата PSA Group се преръща в основен играч в електрифицираната мобилност - вече са лансирани 10 нови plug-in хибридни или изцяло електрически модели в съответствие с плана си да предложи 100% електрифицирана2 гама от 2025 г., от която 50% ще бъде електрифицирана до края на 2021 г. с 13 допълнителни електрифицирани моделa.

От 2019 г. насам всички нови модели, лансирани от PSA Group, се предлагат с изцяло електрически или plug-in хибриден силов агрегат. Поръчките за автомобили с ниски емисии (LEV) са обещаващи и в съответствие с целите на Групата да постигне европейските изисквания за CO2 емисиите за 2020 г. още от първия ден.

Компанията мобилизира признатия си експертен опит и работи със своите партньори и дилъри, за да отговори на очакванията на клиентите, като произвежда и предлага конкурентна гама с лесни и свръхмодерни услуги за ежедневието.

Увеличаване на продажбите на лекотоварни автомобили - В исторически план PSA Group предлага най-добрите в своя клас продукти, за да отговори на най-разнообразните нужди на клиентите. През 2019 г. Групата продаде 765 000 броя (от които 554 000 лекотоварни автомобили и 211 пътнически автомобили) и консолидира позициите си с пазарен дял от 25,1% в Европа3, движен основно от успешното обновяване на малките и средноразмерни ванове на Групата през последните три години.

Peugeot Expert, Citroën Jumpy и Opel Vivaro ще се предлагат в изцяло електрически версии от 2020 г. и цялата гама лекотоварни автомобили (и еквивалентните пътнически автомобили) ще бъдат електрифицирани до 2021 г.

Развитието на лекотоварните автомобили на групата напредва с добро темпо в Латинска Америка, където Групата лансира пълна гама продукти и услуги за лекотоварни автомобили, и в Евразия с моделите средноразмерни ванове Peugeot, Citroën и Opel.

Европа: фокусирани върху представянето - Като се възползва от дисциплинирано управление за постигане на CO2 целите, Групата запазва позициите си, като постига пазарен дял от 16,8 % на пазар, който нараства леко с 1,3 %, отбелязва ръст на основните пазари, особено в Италия (+0,5 пункта) и Испания (+0,2 пункта), запазва пазарния си дял във Франция и Обединеното Кралство и регистрира лек спад в Германия (-0,6 пункта).

2019 бе година на консолидация за Peugeot. Марката обнови изцяло предложението си за B сегмента, за да подкрепи ръста си в продажбите през 2020 г. Новата електрифицирана гама, движена от Peugeot e-208 и e-2008, както и plug-in хибридните версии на Peugeot 3008 Hybrid и 508 Hybrid седан и комби, са изцяло налични за бизнес клиентите и потребителите и могат да се похвалят с едни от най-ниските CO2 емисии на пазара.

Citroën отбелязва най-силен ръст от 12-те най-продавани марки в Европа, увеличавайки пазарните си дялове на основните пазари. Представянето й е движено основно от SUV модела C5 Aircross, лансиран през януари 2019 г., който ще бъде наличен в plug-in хибридна версия през 2020 г.

Продажбите на DS Automobiles регистрират солиден ръст в световен мащаб, особено през втората половина на годината (+56%), движени от успеха на обновената гама на марката. 

Във Франция - основният пазар на DS, успешните модели DS 7 CROSSBACK и DS 3 CROSSBACK вече са силно позиционирани и представянето на марката се подобрява благодарение на нарастващата ексклузивна мрежа на DS, която към момента наброява 356 точки на продажба.

Opel Vauxhall фокусира стратегията си върху рентабилни канали за продажба и пазарни сегменти. Чрез последователното изпълнение на стратегията си за ключови модели Opel Vauxhall предприе стъпки за постигане на амбициозните бъдещи CO2 цели. SUV моделите Grandland X (+29 %) и Crossland X (+28 %) и лекотоварните автомобили (+20 %) бяха особено успешни.

Близък Изток – Африка: увеличаване на пазарния дял на основните пазари - Пазарният дял на PSA Group се увеличи с 0,4 пункта в региона, като регистрациите нарастват с 9 100 броя в сравнение с 2018 г., въпреки че пазарите отбелязват спад с 100 000 броя. Силни пробиви бяха направени в Турция (+2,1 пункта), Египет (+6,1 пункта) и Мароко (+2,1 пункта). Регионалното представяне през 2019 г. спрямо 2018 г. остава повлияно от намаляване на продажбите в Иран (май 2018 г.)

В средата на септември 2019 г. стартира производството в завода в Кенитра в Мароко. Производственият капацитет ще бъде удвоен до 200 000 автомобила още от средата на 2020 г.

Китай и Югоизточна Азия: преоформяне на бизнес модела - DPCA изложи приоритетите си в 6-годишен стратегически план, представен миналия септември, базиран на рентабилни продажби, по-нисък праг на рентабилност и прогресивно увеличаване на обемите за марките Peugeot и Citroën. 

Марката DS е фокусирана върху китайския пазар и финализира нов стратегически план. Продажбата на акциите на PSA Group в съвместното дружество CAPSA е част от този план. 2020 ще бъде първата година на NEV офанзивата на PSA Group в Китай, като пет NEV модела ще бъдат лансирани и продавани в Китай.

В страните от Югоизточна Азия малайзийският център NAM7 на Групата стартира производството с Peugeot 3008 и 5008.

Латинска Америка: свиващи се пазари - Пазарите бяха ударени силно в Аржентина (-43 %) и Чили (-11 %) от икономическите и политически ситуации. Движени от успеха на новия SUV C4 Cactus и предложението за лекотоварни автомобили, продажбите на PSA Group останаха динамични в Мексико (+13 %), Бразилия (+2 %) и по-малките пазари (Колумбия, Куба, Еквадор и Уругвай).

Индия и Тихоокеански регион: ръст на продажбите в Япония - Продажбите в региона се увеличиха леко, въпреки регистриращите спад пазари. Повтарящият се успех в Япония продължава с 20 % ръст на продажбите. PSA Group стартира производството на трансмисии в Индия (завода в Хосур) със своя партньор AVTEC Ltd (дружество от групата CK Birla Group) и е на път да лансира SUV модела C5 Aircross в Индия през 2020 г., който ще бъде последван от проектирани в страната нови и революционни модели Citroën през 2021 г.

Евразия: повторното лансиране на марката Opel - Продажбите в региона се увеличиха през втората половина на 2019 г., особено в Украйна и Русия. В Украйна групата бележи по-голям ръст от пазара благодарение на всичките четири марки. Марката Opel засили присъствието си на украинския пазар в началото на 2019 г., а марката DS бе лансирана през втората половина на 2019 г.

Въпреки че руският пазар отбеляза спад от 2,3 %, продажбите на лекотоварни автомобили на групата се увеличиха благодарение на Peugeot Traveller/Expert и Citroën SpaceTourer/Jumpy. Наскоро Групата лансира отново марката Opel в Русия, стартирайки с моделите Zafira Life и Grandland X.