В началото на 2019, журналистите от Прес Авто Клуб – България, работещи за най-популярните списания, вестници, сайтове и предавания, за 22-и път избират най‐достойните и най‐добре представените на българския пазар автомобили от различни класове – леки, кросоувъри, екологични, многофункционални, премиум и градски.
В събота, 2 февруари, се проведе първият етап на конкурса – общ тест драйв на претендентите. Там бяха изпробвани способностите на всички кандидати и, след гласуване, се оформи крайният вариант на финалните петици.
Окончателният избор на победителите ще бъде обявен на специална церемония вечерта на 6 февруари, сряда. Там ще бъдат връчени плакетите на шестте победители в отделните категории, а малко след това измежду тях ще се избере и носителят на приза „КОЛА НА ГОДИНАТА 2019“, който ще бъде удостоен с уникалната статуетка, символ на конкурса.
Конкурсът „АВТОМОБИЛ НА ГОДИНАТА 2019“ е интересен и важен, както за бизнеса, така и за всеки клиент, който се интересува и му предстои да избира кола. Тази година в провеждането му се включиха редица партньори: веригата бензиностанции OMV с висококачествените си горива MAXX MOTION; фирма Лазурит 94, която предлага най-добрите авторепарационни услуги и бои – тя, между другото ще празнува тази година четвърт вековен юбилей на нашия пазар. Официалната церемония ще се проведе в луксозната атмосфера на Естерхази бар, а гостите ще се насладят на френските вина LAROCHE и и ирландското Tullamore Due.
Моделите, които сега участват в конкурса, вече са в продажба. Но всъщност най-актуални те ще бъдат именно през 2019 година. Приятно е да се отбележи, че пазарът на нови автомобили у нас за поредна година бележи сериозен ръст.
Продадени са 39 984 леки и лекотоварни коли до 3,5 тона, което ни доближава до най-добрите 2007 и 2008 година.
Затвърждава се и още една хубава тенденция от гледна точка на обновяването на родния автопарк – сделките с употребявани автомобили все още са в пъти повече от тези с нови, но съотношението между тях трета поредна година се подобрява. През 2018 г. на всеки нов реализиран автомобил отговарят малко над 6 употребявани.
При новите коли челната тройка изглежда така: 1/ Dacia – 4 666, 2/ Renault – 4 030, 3/ Skoda – 3 752.
От премиум марките най-продавана е BMW – 1 110. Интересното е, че луксозните возила са над 10 % от общата бройка, като клиенти са се качили и в по-екстравагантни нови автомобили – Tesla – 4, Ferrari – 7, по една бройка Rolls Royce и Lamborghini и др.
От средата на годината у нас има и една съвсем нова марка на пазара – индийската Mahindra, от която вече са продадени 8. Очаквано, при употребяваните коли най-предпочитана е германската техника от VW – 36 000 бр.
Финалисти в конкурса „АВТОМОБИЛ НА ГОДИНАТА 2019“
Леки автомобили
Audi A6
BMW 8
Ford Focus
Kia Ceed
Peugeot 508
Мнoгофункционални автомобили
Citroen Berlingo
Opel Combo
Peugeot Rifter
Mercedes X-клас
Ssangyong Musso
Crossover автомобили
BMW X5
Citroen C5 Aircross
Honda CR-V
Suzuki Jimny
VW Touareg
Еко автомобили
Hyundai Kona Electric
Lexus LS
Mitsubishi Outlander PHEV
Nissan Leaf
Премиум автомобили
Audi Q8
BMW 8
BMW X5
Volvo V60
VW Touareg
Градски aвтомобили
BMW X2
Hyundai Kona Electric
Mahindra KUV 100
Nissan Leaf
Volvo XC40
Коментирай