Нови предизвикателства търсят нови отговори в целия автомобилен бранш. Със своята 208-годишна история Peugeot спокойно следва целите си в ерата на енергийния преход.

Нашата вълнуваща визия за бъдещето се затвърждава от новия SUV Peugeot 2008. Той показва, че технологиите и удоволствието вървят ръка за ръка, и че един автомобил има силата да удивлява. Той превръща пътуването в пътешествие и предлага на всеки мобилността, от която се нуждае. Новата кола се позиционира в сърцето на компактния SUV сегмент. Той е отражение на това, което носи успеха на PEUGEOT днес: утвърждаване чрез дизайна и разграничаване чрез иновациите и технологиите.

ЕКЗАЛТИРАЩИЯТ SUV - С мощен и отличителен стил, новият 2008 Peugeot SUV е обект на желание. Той постига амбицията да отгърне нова забележителна страница в историята на SUV автомобилите на Peugeot и е напълно в съвременната стилистика на марката, като същевременно разкрива своя собствена индивидуалност.

Балансираните линии и общите пропорции са на SUV модел с вертикално предно стъкло, което прави предния капак по-хоризонтален и създава силна каросерия. Автомобилът е идеално балансиран, силен и уверен.

Със задължителните елементи и със своя собствена идентичност, предната част съдържа гордо разположена, вертикална решетка (в цвета на каросерията при електрическите версии), оформен преден капак и LED дневни светлини, които избледняват под предните фарове, за да се появят отново отдолу. Дръзкият профил веднага улавя погледа с различни триъгълни линии. Резултатът е жизнен, отсечен стил, представляващ истински технологичен подвиг във формоването на елементите: никога страничната част на автомобила не е притежавала толкова обем! Тези линии свършват при задната врата и постигат обща хомогенност.

Стилът е солиден, още повече с големите колела (690 mm), които идеално изпълват арките. 18-инчовите джанти имат добавени вложки, които носят две предимства: по-лесна персонализация и значително намаляване на масата: 4 кг за всички колела.

Видимо по-високо качество и елегантност показват черната облицовка на тавана в два тона Black Diamond и ситопечатаната C-колона при версиите GT Line и GT.

Атлетична, с висока средна линия, задната част съдържа светлини, свързани от черна лента и двоен ауспух при двигателите PureTech 130 или 155 к.с. и BlueHDi 130 к.с.

Изразителна както винаги, светлинната идентификация с 3 LED следи от „нокти“ присъства отново. Независимо дали през деня или през нощта, ще я видите в задната част на всички версии и на предните фарове на версиите от високите нива на оборудване. В зависимост от пазара предните фарове използват LED технология при всички нива на оборудване.

Освен обичайните цветове се предлагат впечатляващи и отличителни екстериорни нюанси, за да добавят още повече цвят към стила:

- Elixir Red, с оцветен лак, за да подчертае дълбочината и цвета на нюанса,

- Vertigo Blue, три слоя за супер ярко покритие,

- Fusion Orange, нов цвят металик, ексклузивен за новия SUV PEUGEOT 2008.

Цветовете и материалите са внимателно подбрани, умело комбинирайки благородни материали и оригинални нюанси.

- изящната дискретна декорация на бордното табло в цвят Orange (при Active) или Blue (при Allure),

- техническа усъвършенстваност и свежест присъстват във версията Allure с модерна светлосиня тапицерия „Urbanoïd“,

- динамичните версии GT Line предлагат по-тъмна среда, подчертана от цветаAdamite,

- изискани и търсени, версиите GT/e-2008 GT комбинират Alcantara®, кожа и тексил. В цвят Adamite с декоративни шевове в цвят Black onyx при GT версиите, тапицерията от Alcantara® е в зелено и синьо с ексклузивни шевове Greval Grey® при версиите PEUGEOT e-2008 GT.

Уютният интериор е украсен при версиите GT Line и GT с ярки декорации в 8 цвята, които могат да бъдат избирани от сензорния екран.

Свободното пространство при задните седалки (нов рекорд за новата CMP платформа) дава повече простор в новия Peugeot 2008. Дължината от 4,30 м и междуосието от 2,60 м му дават удобен обем на багажника от 434 л (VDA V210), без значение от двигателя, включително при 100% електрическата версия! Модулността е осигурена от пода с две позиции (според версиите), който осигурява практически равна основа, когато се сгъне задната седалка.

С разнообразие от нови места за съхранение на вещи, ще можете да държите под ръка всичко, от което се нуждаете. В допълнение към традиционните отделения във вратите и жабката, има щедро пространство за съхранение на вещи под централния подлакътник и още едно пред лоста за предавките. По-дискретно пространство е разположено на дъното на централната конзола. Там се намира и много удобната зона за индукционно зареждане с капак, който в отворено положение интелигентно придържа смартфон. Пътниците ще се радват и на купе, изпълнено със слънчева светлина, благодарение на опционалния панорамен покрив, предлагащ широк панорамен отвор. Отварянето му навън запазва пространството за хората отзад.

Peugeot i-Cockpit® продължава да се базира на същите основни принципи и предлага безупречна ергономичност за събуждане на всички сетива: компактен волан за по-добро управление, голям HD сензорен екран, и сега иновативно 3D бордно табло на нивото на очите, любим на нашите клиенти и присъстващ в 5 милиона автомобила PEUGEOT по света, той е изцяло нова интерпретация, която сега оборудва Peugeot 2008 SUV.

Информацията е позиционирана в полезрението на водача. Според версията инструменталният клъстер на Peugeot i-Cockpit® 3D я прожектира като холограма. Индикациите са динамични и анимирани: те се приближават към очите в зависимост от степента на значение или спешност и така увеличават реактивността с около половин секунда. 
Представен с новия Peugeot 208, Peugeot i-Cockpit® 3D е истинска иновация, за първи път в сегмента. Той подобрява шофирането във всяко отношение: нивото на ефективност, четимост и безопасност е по-високо от всякога.

Сензорният екран може да бъде 10 инча според версията и се контролира чрез сензорни бутони разположени до лостчетата за превключване. Прецизността и благородство изобилстват на борда. Освен за зрението, е положена изключителна грижа и за осезанието, с употребата на изтънчени и приятни материали като Alcantara® или кожа Nappa®. Панелите на вратите и вложките на бордното табло имат „карбонов“ вид, докато управлението на скоростната кутия EAT8 е 100% електрическо ("shift  and park by wire"), позволяващо лесна и интуитивна работа. То е допълнено от лостчета на волана, за да може водачът да поема контрол бързо, когато е необходимо.
 

Като копилоти в ежедневието, смартфоните също ще присъстват в новия 2008. Тяхната информация ще бъде интегрирана в централния екран, благодарение на MirrorScreen съвместимост,  включваща протоколите за свързаност  MirrorLink™, Apple CarPlay™ и Android Auto™.

Освен зоната за индукционно зареждане, са налични до 4 USB порта според версията (два отпред, включително USB-C и два отзад). Маршрутите ще бъдат оптимизирани със свързана 3D навигация TomTom® Traffic, която дава състоянието на трафика в реално време и преизчислява маршрутите автоматично. Водачът ще бъде информиран също за рискови зони, близки интересни места и има ревизирано гласово управление.

И най-големите меломани ще бъдат доволни. Разработена съвместно с френските специалисти по висококачествени аудиосистеми FOCAL®, hi-fi аудиосистемата на новия SUV Peugeot 2008 е резултат от работа над 3 години. Вече присъстващо в hi-fi версиите на PEUGEOT 3008, 5008 и 508, това първокласно оборудване сега е налично с новия SUV PEUGEOT 2008. В допълнение към оптималното акустично разпределение 10-те високоговорителя използват технологии, обикновено запазени за патентованите инсталации на FOCAL®: 4 алуминиеви туитъра с обърнат купол, четири тонколони Polyglass с размер 165 мм, 1 централен високоговорител Polyglass и субуфер с тройна намотка „Power-FlowerTM“. Те са свързани с 12-канален 515-ватов усилвател, осигуряващ детайлна и динамична музикална среда.

Базиран на новата ефективна модулна платформа CMP (Common Modular Platform), новият SUV Peugeot 2008 е мултиенергиен автомобил. Той предлага свободата на избор на типа задвижване според нуждите и начина на използване: 100% електрически, бензинов или дизелов.

За шофиране по собствен избор той предлага селектор за режима на шофиране според версията: „Eco“, „Normal“ и „Sport“.

За още по-далечни пътувания опционалният Grip Control ще бъде свързан с функцията Помощ при движение по наклон (HADC), за да контролира идеално и безопасно автомобила и неговата траектория по стръмни склонове.

Икономичността беше основата в разработването и всички двигатели получават управляеми отвори за входящ въздух, джанти с насочен въздушен поток и дори аеродинамична долна част на каросерията – всичко с цел контролиран въздушен поток и съответно оптимизиран коефициент на въздушно съпротивление.

Гамата е налична с 4 нива на оборудване: Active, Allure, GT Line и GT, всички със 100% електрическа, бензинова или дизелова версия.

Тъй като електрическото може да е магическо, този първи електрически SUV Peugeot прави възможно постигането на един нов свят на усещания. Със 100% електрическо задвижване водачът ще се наслади на самоуверени възможности в пълна тишина на работа и без вибрации. Това удоволствие е придружено от свободата на придвижване в градските центрове и дори в зелените зони с ограничен трафик.

Двигателят с мощност 100 kW (136 к.с.) и незабавно постигане на въртящ момент от 260 Нм осигурява лесно ежедневие във всички ситуации. Батерията с висок капацитет от 50kWh осигурява пробег до 310 км съгласно новия стандарт WLTP. Тази батерия има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от своя заряден капацитет.

Извеждането на енергийния поток на централния дисплей както и на Peugeot i-Cockpit® 3D инструменталния панел е дидактично и прави лесно и интуитивно разбирането как работи веригата на задвижването.

Има два интуитивни режима за възстановяване на енергията по време на спиране. Достъпът до тях се осъществява от лоста за смяна на предавките:

- Drive ("D"), възстановяването е стандартно, за шофиране подобно на бензинов или дизелов автомобил

- Brake ("B"), възстановяването позволява намаляване на скоростта директно от педала на газта

Батериите са оптимално разположени в пода, което гарантира, че изборът на електрическа версия няма да повлияе на показателите на новия SUV Peugeot 2008. Това позволява същото пространство на интериора и обем на багажника като при версиите с двигатели с вътрешно горене. 

Превърнало се в емблема на Peugeot, динамичното поведение на новия SUV PEUGEOT e-2008 бе обект на особено внимание и осигурява удоволствие на пътя и зад волана, сравнимо с това при бензиновите и дизеловите версии. Задвижващите оси са адаптирани и разпределението на теглото е оптимално.

Времето на зареждане зависи от наличната мощност:
- 16 часа за пълно зареждане от контакт Legrand® Green Up™ с предоставения заряден кабел,
- между 5:15 часа и 8 часа за пълно зареждане с WallBox (трифазна 11 kW или еднофазна 7,4 kW)
- 30 минути за възстановяване на 80% от батерията със 100 kW обществени зарядни станции; температурната регулация на батерията прави възможно използването на такива зарядни станции.
- Програмируемото отложено зареждане е налично от навигационния екран или от вашия смартфон с приложението MyPeugeot®. Това ви позволява да започвате и да спирате зареждането по всяко време, както и да проверявате статуса на заряда дистанционно.
- За най-високо ниво на температурен комфорт е разработено специално оборудване:
- 5 kW нагряващ резистор, осигуряван от задвижващата батерия, който осигурява отопление на купето,
- термопомпа и автоматично регулиране на температурата в купето за гарантиране на ниво на комфорт, еквивалентно на това във версиите с двигатели с вътрешно горене. Системата е подходяща за оптимизирана консумация на енергия,
- приятно подгрети седалки (според версията),
- предварителна климатизация, програмируема от сензорния екран или дистанционно с приложението за смартфон MyPeugeot®, за затопляне на купето преди потегляне.

Новият SUV Peugeot e-2008 притежава  завладяващи детайли, които подчертават електрическия му характер:
- искрящ двуцветен Лъв, чиито отражения се променят между зелено и синьо в зависимост от зрителния ъгъл,
- специфичен монограм „e“ на предните калници и на задната врата,
- елегантна предна решетка в цвета на каросерията,
- ексклузивна тапицерия на седалките от Alcantara© в цвят Greval Grey на e-2008 GT,
- и накрая преживяването на борда е допълнено от специфичен за електрическата версия дисплей на 3D инструменталния панел както и на сензорния екран.

В съответствие с най-новите стандарти Euro 6, двигателите с вътрешно горене са оборудвани с най-новите технологични постижения на PEUGEOT и всички са оборудвани със система Stop&Start и филтър за твърди частици. За още по-голяма лекота и комфорт при шофиране някои от тези двигатели могат да бъдат свързани с най-новата 8-степенна автоматична скоростна кутия (EAT8). 

Бензиновите двигатели са структурирани около 3-цилиндровия, 1,2-литров двигател и придържане към стандарта Euro 6d: PureTech 100 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 или EAT8, PureTech 155 S&S EAT8 (само за GT).

За дизеловите двигатели предложението е 4-цилиндровият, 1,5-литров двигател (Euro 6d-temp стандарт при лансирането): BlueHDi 102 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8.

Някои двигатели ще бъдат адаптирани към пазарите, където регламентите за избягване на замърсяването и за качеството на горивото са специфични.

SUV с глобално призвание, новият SUV Peugeot 2008 ще бъде лансиран в края на 2019 година. Производството ще се осъществява във Виго за Европа и Ухан за Китай.