Новият електрически Honda „e“ въплъщава виждането на компанията за семпъл дизайн и градска мобилност. Към това трябва да добавим и стилен изчистен интериор, задно предаване, независимо окачване и разпределение на масата между предния и задния мост в отношение 50:50 за великолепни динамични показатели. Простота и лесното управление на технологиите свързват пътниците и шофьора с любимите удобства от всекидневнието им.
С него Honda поставя нов технологичeн eталон в сегмента на електрическите компактни модели, с интуитивни инфоразвлекателни услуги и свързвани приложения. Всички те са достъпни с помощта на двата сензорни дисплея и изкуствения интелект, наречен Honda Personal Assistant, или чрез приложението за смартфони My Honda+. Асистентът позволява индивидуални гласови команди, достъпът до автомобила вече става чрез т. нар. „дигитален ключ“ през смартфон.
Семпъл дизайн отвън и отвътре - Гладкият семпъл дизайн на автомобила е подчертан от изумителния светлинен подпис с LED светлини и стилния стъклен капак над буксата за зареждане с електричество. Система от камери замества конвенционалните странични огледала. Интериорът е релаксиращ и успокояващ. Значителният размер на колесната база осигурява завидно вътрешно пространство.
Красивата гладка аеродинамична линия продължава от капака на Honda „e“ до панорамното челно стъкло и абсолютно плавната извивка на тънките A-колони и така се създава илюзията, че стъклата в автомобила нямат рамки. Буксата за зареждане на автомобила е разположена централно на предния капак.
Този изчистен дизайн продължава и в интериора, а пълноразмерните сензорни LCD екрани, които опасват бордовото табло по цялата му широчина, засилват още повече усещането за простор. Материите са приятни на допир, седалките приличат на уютен диван с текстилна тапицерия, а декоративните елементи с ефект на естествено дърво допълнително засилват първокласното излъчване на тази изискана атмосфера.
Освен Bluetooth връзка са добавени всички възможни букси за зареждане или включване на мобилни устройства - HDMI, 12V и 230V (1500W max) изводи за електричество, два USB порта отпред и още два допълнителни за пътниците отзад. Централна конзола с регулируеми зони осигурява редица възможности за съхранение на дребни вещи като изключително функционалните плъзгащи се напред-назад и съответно прибиращи се поставки за чаши и смартфони. Тя е облицована със същия текстил като седалките и панелите на вратите.
Багажникът е с минимален обем от 171 л при изправени задни седалки, а при сгънати капацитетът му достига до 861 литра.
Три върхови технологии за безопасност - Цели три нови технологии за безопасност въвежда Honda в новия модел. Първата от тях е контрол на дроселовата клапа за намаляване на опасността от удар (Collision Mitigation Throttle Control), предотвратяваща внезапно ускорение при движение назад или стартиране при наличието на препятствие на пътя. Второто нововъдение е функцията за спиране при ниска скорост (Low Speed Brake Function), а третото е наречено Lead Car Departure Notification System и сигнализира на шофьора в случай, че предностоящият автомобил потегля.
Друго ново удобство е Honda Parking Pilot, който не само осигурява повече помощ при паркиране, но и открива и указва на дигиталните екрани в колата подходящи паркоместа.
Нисък център на тежестта и радиус на завой едва 4,3 м - Новата електрическа платформа на Honda e проектирана, за да осигури максимални лекота и забавление при експлоатация, съчетани с изключителни характеристики в градска среда. Мощният електродвигател, компактните размери (радиус на завой едва 4,3 м), ниският център на тежестта и отличното съотношение между масите на предния и задния мост (50:50) допринасят за спортния характер на електромобила. Благодарение на технологията Single Pedal Control Honda „e“ разполага и с два режима на движение – Normal за спокоен ритъм и Sport за повече динамика.
Две нива на оборудване - Две са и нивата на оборудване. По-високото, Advance, включва избор между 16- или 17-цолови джанти от алуминиева сплав, увеличена мощност на двигателя система от камери (Centre Camera Mirror System), които излъчват образ директно в огледалото за обратно виждане. Други предимства на това ниво на обзавеждане са по-мощната аудиосистема, отопляемите челно стъкло и волан, и асистент за паркиране Honda Parking Pilot.
Изключителна динамика и задно предаване - 35,5-киловатчасова батерия осигурява пробег от 222 км (по Световния унифициран стандарт WLTP) при заряд 80 %. Уникална система за топлинно управление оптимизира заряда на батерията при високи и ниски температури.
Спортно задно предаване и електромотор с макс. мощност от 136 к.с. и макс. въртящ момент от 315 Нм – това позволява максимална скорост от 145 км/ч, ускоряване от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек и нулеви вредни емисии от СО2. Експресното зареждане на батерията до 80% от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да заредите и от домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.
Компактни размери - Инженерите на Honda са отделили специално внимание на шасито за едно по-приятно изживяване зад волана. При цялостна дължина от 3895 мм автомобилът е относително широк – 1750 мм. Батерията е разположена ниско под пода. Усещането за динамика е подсилено от кормилната система VGR (Variable Gear Ratio) с променливо предавателно отношение.
За спирането се грижат 15-инчови спирачни дискове, като предните са вентилирани. Базовото ниво на оборудване, наречено просто Honda „e“, се отличава с 16-инчови колела с гуми Yokohama BlueEarth A. По-оборудваната версия Advance е със 17-инчови Michelin Pilot Sport 4.
Single Pedal Control System и режими на задвижване - При активирана система Single Pedal Control шофьорът има възможност едновременно да ускорява, забавя и дори да спира автомобила само с помощта на педала на газта, нещо изключително удобно при движение в градски трафик. На самия волан е разположен селектор за избиране на режима – забавяне с възможност за допълнителни настройки на спирането, намаляването на скоростта и т.н.
Олекотена конструкция - Използваните за каросерията високоякостни материали допринасят за структурната здравина, а олекотеното шаси – за по-динамично шофиране. С цел безопасност от всяка страна на шасито са разположени по три защитни ребра, за да защитят батерията при евентуален страничен удар, а повдигащият се при удар капак пази живота на пешеходците при евентуален удар.
Honda Parking Pilot - Асистентът Honda Parking Pilot е наличен за по-високото ниво на оборудване Advance и оказва пълна помощ на шофьора при всички възможни сценарии за паркиране. 12 звукови сензора изчисляват размера на потенциалното свободно място за паркиране, а широкообхватна камера различава бялата линия на точката за паркиране. Когато шофьорът натисне специалния бутон на таблото, този асистент на Honda започва да търси наличните места за паркиране. В случай, че открие такива, на дисплея се очертава дигитална схема с възможностите. Шофьорът избира желаната от него позиция и натиска отново горе-споменатия бутон, след което започва паркирането, без да се налага водачът да оперира с волана, да сменя предавки или да натиска каквито и да било педали. Системата паркира успоредно, диагонално и т.н., стига мястото да е отбелязано с бяла линия. В случай, че такава няма, отново е възможно, стига сензорите да отчетат достатъчно пространство за автомобила.
Свързаност от ново поколение - Дигитално бордово табло опасва предната част на автомобила по пълната му широчина. То се състои от пет дисплея с интиутивен потребителски интерфейс и свъзрани инфоразвлекателни системи. 8,8-инчов TFT инструментален дисплей пред шофьора показва ключовата информация за автомобила, като водачът може да персонализира менютата.
Физическите бутони и циферблати са запазени за най-основните функции, включително и управлението на климатика. Управлението за системата Single Pedal Control е разположено пред превключвателя за режима на управление и електронната паркинг спирачка. Често използваните бутони за силата на звука, включването на аудиосистемата, осветлението на екрана са спретнато подредени на панел от материал, имитиращ кора на дърво.
WiFi Hotspot - Докато чакат бързото зареждане на някоя специална станция, пътниците и шофьорът могат да си пускат филми на двата 12,3-инчови LCD дисплеи от любимите си интернет видео канали през WiFi Hotspot.
Безопасност и сигурност - Свързаните услуги включват редици технологии за безопасност. Приложението My Honda+ ги известява в случай, че автомобилът бива преместен, при отворен прозорец, или отключен автомобил. И не само това, апликацията ще открие дистанционно колата ви, ако сте забравили къде сте паркирали, ще ви покаже история на пътуванията и т.н.
Скоро и в България - Очаква се Honda „e“ да бъде представен на българския пазар през второто полугодие на 2020-а.
Коментирай