Въпреки че електрическите автомобили съществуват от десетилетия, те все още не са толкова често срещани като превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Поради това все още има много митове и дезинформация около автомобилите с батерия. 

Ето някои от най-често срещаните погрешни схващания за електрическите автомобили (EV) и как KONA Electric ги разбива.

Мит: EVs имат къс пробег с едно зареждане.
Факт: С напредването на технологията на батериите, разстоянието, което EV може да измине с едно зареждане, непрекъснато се подобрява. Най-новото поколение на модела с батерии от 64 кВтч на
KONA Electric може да измине до 484 км с едно зареждане. Това го прави универсален вариант за всякакъв тип шофиране: не само за кратки пътувания в града, но и за междуградски пътувания.

Мит: EVs са твърде скъпи.
Факт: Докато електрическите автомобили струват средно повече от автомобилите с вътрешно горене в момента на първоначалното закупуване, ценовата разлика между тях намалява с времето. Много
европейски държави предлагат данъчни облекчения и държавни субсидии, за да компенсират разходите за покупка на EV.

Важно е също така да се вземат предвид общите разходи за собственост при закупуване на EV. Няколко проучвания показват, че разходите за EV е сравним или дори малко по-нисък от този на
бензиновите превозни средства, не само защото на някои места в света електричеството е по-евтино от бензина, но и защото собствениците на EV харчат по-малко пари за поддръжка и ремонт.

Друг показател, който трябва да се разгледа, е остатъчната стойност. EV са склонни да запазват повисок процент от първоначалната си стойност на пазара на употребявани автомобили в сравнение с бензиновите автомобили. С петгодишна неограничена гаранция за всичките си превозни средства без ограничение в пробега и осемгодишна или 160 000 км на батериите, електрическите автомобили на Hyundai са склонни да се класират особено добре в този аспект.

Сред петте най-големи европейски пазара се предвижда, че KONA Electric има една от водещите остатъчни стойности в сравнение с основните EV конкуренти на пазара, като поддържа средно 47,2 % от първоначалната си стойност според данните, публикувани от независимия справочник за RV Autovista Intelligence. С последните подобрения за моделна година 2020 като увеличен пробег с едно зареждане, подобрена свързаност и технология за зареждане, са изчислени дори за повишаване на остатъчната му стойност.

IONIQ на Hyundai, първият автомобил в света, предлаган с три различни алтернативни задвижвания, беше класиран като шампион по остатъчна стойност две години подред. Наградата се основава на прогнозираната остатъчна стойност след четири години и годишен пробег от 10 000 километра, според независимите консултанти за пазарно разузнаване Schwacke GmbH.

Мит: Няма достатъчно места за зареждане на EV.
Факт: В Европа през 2019 г. бяха регистрирани приблизително 165 000 обществени станции за зареждане с EV, включително над 17 000 високоскоростни станции за бързо зареждане и този брой продължава да расте. Все по-голям брой супермаркети и обществени паркинги предлагат безплатни EV станции за зареждане. Клиентите, които предпочитат да зареждат своя EV вкъщи, могат да използват стандартен електрически контакт благодарение на кабела, предоставен с автомобила (включително In-Cable Control Box) за зареждане през нощта, или да инсталират стенна кутия за побързо зареждане (Wall-Box Charger).

KONA Electric разполага с опционално трифазно бордово зарядно устройство с мощност 10,5 кВт, което е съвместимо с обществени еднофазни или трифазни зарядни станции за променлив ток или с Wall-Box Charger у дома. Това позволява значително по-кратки времена на зареждане: 100 процента за 4 часа, 50 минути за версията с 39 кВтч или 7 часа 30 минути за версията с 64 кВтч. В България, инфраструктурата от зарядни станции се развива с изключително бързи темпове, като тя включва над 250 точки в цялата страна. За 2019г., инфраструктурата в България превъзхожда в пъти другите страни от Западна Европа, благодарение на множеството инвестиции за имплементиране на достъпна мрежа от зарядни станции. Прогнозата е за още по-голямо увеличение поради факта, че множество бизнес организации инсталират зарядни станции за общо ползване в своите обекти.

Мит: Опасно е да зареждате електрически автомобил при дъжд.
Факт: EV и техните зарядни устройства са създадени така, че да издържат на всички метеорологични условия и са оборудвани със съвременна технология, за да ги направят също толкова безопасни, колкото бензиновите dвтомобили, ако не и по-безопасни. Шофьорите няма да имат проблем да зареждат своя EV, когато вали.

За още по-голямо спокойствие по време на шофиране, KONA Electric е оборудван с най-новите технологии за активна безопасност и помощ при шофиране, известни като Hyundai SmartSense. Това включва автономна аварийна спирачка с разпознаване на пешеходци, асистент за наблюдение на сляпата точка, асистент за следене за наличието на трафик зад автомобила, предупреждение за напускане на пътната лентата, предупреждение за умора у водача, интелигентно предупреждение за ограничаване на скоростта, асистент за дълги светлини и интелигентен круиз контрол със Stop&Go функция, поддържащ пътната лента.

Мит: На пазара няма EV, който да отговаря на моите нужди.
Факт: Пазарът на електрически автомобили се увеличава с невиждани темпове. От компактните градски автомобили до SUV автомобили, днес EV са в състояние да посрещнат голямото разнообразие от начин на живот и изисквания.

KONA Electric e първият компактен e-SUV, който се появи на европейския пазар. Той е специално пригоден да поддържа активен начин на живот, благодарение на своите SUV гени като увеличен пътен просвет, възможност за прикрепяне на товари на покрива до 100кг и ненадминат пробег с едно зареждане.

Мит: Електрическите автомобили не са забавни за шофиране.
Факт: В сравнение с бензиновите автомобили, EV са по-тихи за шофиране и предлагат по-плавно пътуване. Много електрически автомоили се отличават с по-динамично ускорение в сравнение с техните колеги с вътрешно горене и дори имат подобрена динамика на шофиране поради ниското разположение на тежката батерия.

С 204 к.с., максимален въртящ момент от 395 Нм и максимална скорост от 167 км / ч, KONA Electric е мощен SUV. Той може да ускори от 0 до 100 км / ч само за 7,9 секунди. В допълнение, автомобилът предлага интуитивна система за превключване между различни режими на работа само с едно натискане. По този начин, KONA Electric отговаря на всички изисквания - от икономично до спортно шофиране. Регулируемата регенеративна спирачна система позволява на водача да регулира интензивността на регенеративното спиране, като използва задвижванията на перата зад волана. Системата възстановява допълнителна енергия, когато е възможно. Задържайки лявото перо, водачът може дори да приведе автомобила до пълно спиране - без да използва спирачките. В комбинация с радарния сензор, интелигентната регенеративна спирачна система дори автоматично ще управлява регенеративното спиране в съответствие с предстоящия трафик.

Мит: Електрическите автомобили не изглеждат добре.
Факт: KONA Electric е проектиран така, че да се откроява на улицата. Той предлага елегантни, изваяни линии, мощни LED светлини и аеродинамично оптимизирани 17-цолови лети джанти. Предната част на автомобила разполага с уникална затворена решетка за модерен и изчистен външен вид. Междувременно клиентите могат да избират от 21 различни цветови комбинации на екстериор за индивидуален стил.