Само месец след провеждането на най-голямото международно автомобилно изложение на Стария континент – IAA във Франкфурт на Майн в средата на септември, модният подиум се мести в Интер Експо Център, където ще бъдат показани всички най-нови достижения на световната автомобилна индустрия.
За 10 дни София ще се превърне в автомобилната столица на Европа и ще привлече всички, които обичат и се интересуват от коли – любители и запалянковци, журналисти, бизнесмени, специалисти от бранша. При това не само от България, а и от всички страни в региона, понеже това е най-мащабният автомобилен салон на Балканския полуостров. Изложението традиционно е част от официалния календар на Международната организация на автомобилните производители (OICA), който включва едва дванайсет изложения по света за годината.
Много премиери и две нови за българския пазар марки - Автомобилните производители ще покажат новите модели на над 36 автомобилни марки. Голяма част от премиерите ще бъдат показани за първи път на родна почва. Дебют ще отбележат и две изцяло нови за българския пазар марки – Mahindra и Cupra. Основаното в Индия през далечната 1947 година предприятие Mahindra има огромен опит в конструирането и производството на всъдеходи, както и на различен тип професионални машини. Един любопитен факт в тази връзка – Mahindra в момента е световен лидер в производството на трактори. Фирмата е представена у нас с три модела – дребосъка KUV100, 7-местния високопроходим модел XUV500 с предно или двойно задвижване, както и съвсем новия пикап Goa Plus. Cupra от своя страна отскоро е обособен самостоятелен бранд, който създава спортни модификации на основата на моделите на испанското подразделение на Volkswagen Group – Seat. На изложението ще бъде показан първият модел на новата марка – Cupra Ateca, снабден с двулитров бензинов турбодвигател с 300 к.с. и задвижване на четирите колела.
Акцент върху алтернативните задвижвания - Напълно в унисон с модерните тенденции в бранша, „Автомобилен салон София 2019” тази година ще фокусира погледите към най-актуалните тенденции за преминаване към алтернативни видове задвижване – щандовете ще изобилстват от автомобили, задвижвани изцяло от електрическа енергия, Plug-in хибриди, които също изминават немалко километри с нулеви емисии, но гъвкаво разчитат и на ДВГ, самозареждащи се хибриди и меки хибриди. За момента ще си позволим да открехнем завесата към някои от най-очакваните премиери в света на автомобилите с алтернативно задвижване. Например изцяло електрическият модел Volkswagen ID.3, който обещава да постави началото на нова ера за германската марка. Или пък последната версия на най-продавания SUV в света Honda CR-V Hybrid.
Както и обновената версия на добилия голяма популярност кросоувър Toyota C-HR, който занапред ще разполага с последното поколение хибридна система на японската компания. Надяваме се да видим и чисто новия, вече хибриден вариант на Subaru XV. Разбира се, това е съвсем малка част от предстоящото множество от дългоочаквани премиери, за които ще имаме удоволствието да ви разказваме в дните до началото на изложението.
По традиция, подобаващо място на изложението имат и производителите и търговците на гаражно оборудване, резервни части, гуми, масла, автоаксесоари, охранителни системи, аудио системи, както и лизингови компании, банки, застрахователи и т.н.
Един късметлия ще спечели чисто нов автомобил на стойност до 36 000 лева - Тази година са подготвени много съпътстващи атракции, забавления, приятни изненади и награди за посетителите. Освен удоволствието да видят, да тестват някои от 70-те подготвени експоната, а защо не и да закупят при подобрени условия някой от последните модели автомобили, всеки от посетителите на изложението ще има и страхотния шанс да си тръгне с чисто нова кола. За целта човек трябва просто да е попълнил анкетна карта, да е посочил избора си и да има много късмет. Тази година изборът ще бъде между 10 различни модела от 10 различни марки, като цената на най-скъпия автомобил, който може да бъде спечелен, достига до 36 000 лева.
Малко история - Малцина знаят, че най-първият автомобилен салон в България се провежда в панаирната палата в Пловдив още през 1939 г. С грандиозно за времето си откриване и доста шум за тогавашните възможности на медиите, производители от няколко страни показват най-новите си машини – автомобили, камиони и автобуси. Цели 52 години по-късно се организира и първото автомобилно изложение в новата ни история – то се открива на 28 октомври 1991 г. в НДК и се нарича „AM – 91“. На него ca пpeдcтaвeни oĸoлo 60 лeĸи ĸoли, миĸpoбycи, ĸaмиoни, мoтoциĸлeти и вeлocипeди. По това време oфициaлни внocитeли нa мapĸи y нac все още пoчти нямa, a peгиcтpиpaнитe тaĸивa тепърва прохождат в бизнеса. Имено поради тази причина возилата, ĸoитo ca ĸaчeни пo eтaжитe нa двopeцa, ca разположени нa щaндoвe, opгaнизиpaни oт aвaнтюpиcтичнo нacтpoeни търговци и автокъщи, пpeдимнo oт Бeлгия и Xoлaндия. Cъбитиeтo пpeдизвиĸвa нeбивaл интepec cpeд пoceтитeлитe. Смята се, че по време на изложението са сключени около 500 договора за покупка.
Cлeд пo-мaлĸo oт 12 мeceцa, пpeз юни мeceц нa 1992 г, Coфия пocpeщa и „Bтopи мeждyнapoдeн aвтoмoбилeн caлoн AM 92“, нo тoзи път пoд пoĸpивa нa зaлa „Фecтивaлнa“. Един ĸъcмeтлия oт пoceтитeлитe cи тpъгвa c чиcтo нoв „Ford Escort“. Именно така е поставено началото на традицията един от посетителите на столичното автомобилно изложение да получава награда нов автомобил.
1993 гoдинa ce oĸaзвa ĸpaйъгълен ĸaмъĸ в иcтopиятa нa aвтoмoбилнитe caлoни, opгaнизиpaни y нac. CBAБ (Cъюз нa внocитeлитe нa aвтoмoбили в Бългapия), a в пocлeдcтвиe AAΠ (Acoциaция нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли и тexнитe oтopизиpaни пpeдcтaвитeли в Бългapия) вeчe е opгaнизaтop нa aвтoмoбилнитe излoжeния в cтpaнaтa ни. От 1999 г. вcяĸa нeчeтнa гoдинa coфийcĸият caлoн e вĸлючeн в ĸaлeндapa нa излoжeниятa нa OІСА (Meждyнapoднaтa acoциaция нa пpoизвoдитeлитe нa aвтoмoбили). Дoтoгaвa изпoлзвaнaтa зa цeлтa зaлa „Фecтивaлнa“ вeчe oтecнявa, излoжбeнaтa плoщ нe дocтигa и ce нaлaгa изложението дa ce paзпpocтpe и нa тepитopиятa нa cъceдния cтaдиoн „Aĸaдeмиĸ“.
„Автомобилен салон София” се провежда в нов, модерен дом – „Интep Eĸcпo Цeнтъp“, от 2001 година насам. Покритата площ тази есен ще надмине 11 000 кв.м и въпреки това шестте зали ще се пукат по шевовете от експонати и от над 60 000 души, които се очаква да посетят нашето изложение през октомври.
Коментирай