Hyundai Motor Company отваря нова глава като лидер в ерата на електрифицираната мобилност, като обявява марката IONIQ като серия от нови електрически автомобили. С марката IONIQ, Hyundai ще предлага „индивидуализирани електрифицирани преживявания“, отговарящи на различни нужди от начина на живот. Това е в съответствие с визията на Hyundai
за „Напредък за човечеството“.

Под марката IONIQ, Hyundai Motor планира да представи три нови специализирани EV модела през следващите три години с още по-иновативни модели след тях. Това е в отговор на бързо нарастващото търсене на пазара и улеснява плана на Hyundai да ръководи глобалния пазар на електрическите автомобили.

За да изпълни мисията на марката IONIQ, Hyundai Motor ще комбинира своето водещо в индустрията ноу-хау, като в същото време се комбинира с визията на компанията за постигане на „Прогрес за човечеството“, като предлага интелигентни преживявания за мобилност.

Hyundai

източник: Hyundai България

"Марката IONIQ отбелязва промяна в начина, по който Hyundai представя електрическите автомобили на пазара и как клиентите ги преживяват“, каза Вон Хонг Чо, изпълнителен вицепрезидент и главен маркетинг директор в Hyundai Motor Company. 

"С IONIQ, Hyundai прекроява начина, по който гледаме на EVs, като надхвърля конвенционалното мислене. Ще предложим индивидуални електрически изживявания, които са интегрирани в свързания и екосъзнателен начин на живот". 

Прераждането на IONIQ

Hyundai за първи път въведе термина IONIQ, който обединява "ION" и "UNIQUE", когато обяви Project IONIQ, дългосрочен проект за научноизследователска и развойна дейност, фокусиран върху екологичния транспорт. Въз основа на проекта, през 2016 г. Hyundai представи IONIQ, първият и единствен в света модел, който предлага избор от три варианта на електрифицирани задвижвания - hybrid, plug-in hybrid & electric - в рамките на една платформа. 

Иновативното наследство на Hyundai, което първо се проявява чрез модела, сега води до прераждането на името като специализирана под марка IONIQ.

Концепцията е подобна на N, под марката на Hyundai фокусирана върху спортни модели. Въпреки това, марката IONIQ обхваща специализирани EV. Това е различно от N, което може да се приложи към различни модели чрез N Line и N Brand.

IONIQ 5 / IONIQ6 / IONIQ 7 - Hyundai ще пуска гама от цифрови имена за моделите, с четни числа, използвани за седани и нечетни номера за SUV. Първият модел ще бъде SUV IONIQ от среден клас, който ще стартира по-късно тази година.

IONIQ 5 се базира на концептуалния 45 EV, който беше представен на Международното автомобилно изложение (IAA) 2019 във Франкфурт като почит към първия концептуален автомобил на Hyundai. Дизайнерите на IONIQ 5 взеха вдъхновение от миналото и го интегрираха с авангардни параметрични пиксели, уникален дизайнерски елемент, който дизайнерите на Hyundai ще продължат да включват бъдещите модели IONIQ.

През 2022 г. ще бъде представен спортен седан IONIQ 6, който ще се основава на най-новата концепция на Hyundai EV Prophecy, представена през март, последван от голям SUV IONIQ 7 през 2023 г. Външният дизайн на Prophecy се характеризира с емблематичен силует с перфектни пропорции, са били вдъхновени от аеродинамичен дизайн.

По същия начин дизайнът на автомобилите IONIQ ще има обща тема „Непреходен дизайн“. Автомобилите ще бъдат вдъхновени от минали модели, но те ще бъдат мостът в бъдещето. 

E-GMP платформа - Моделите на марката IONIQ ще се базират на електрическа глобална модулна платформа, известна като E-GMP. Предстоящият EV модел, базиран на E-GMP, ще може да достигне 450 к обхват само с 20 минути зареждане, което ги прави лидер в бързото зареждане. 

Платформата, посветена на EV, ще позволи на Hyundai да преосмисли интериора на автомобила като „интелигентни дневни стаи“ с високо регулируеми седалки, безжична връзка и уникални функции като жабката, проектирана като чекмеджета. Промяната на парадигмата ще се разшири в потребителските интерфейси, които ще бъдат прости, интуитивни и ергономични, за да помогнат на пътниците да се чувстват спокойно.

Стратегия 2025 - Наскоро Hyundai Motor Group обяви, че има за цел да продаде 1 милион бройки изцяло електрически превозни средства и да вземе 10 процента дял, за да стане лидер в областта на електрическите автомобили. Съгласно Стратегия 2025, самата компания Hyundai Motor цели до 2025 г. да се превърне в третия по големина автомобилен производител на екологични превозни средства с 560 000 BEV продажби в допълнение към продажбите на FCEV.

Стартирането на марката IONIQ за специализирани EV модели засилва ангажимента на компанията за чиста мобилност и отразява нейната непрекъсната трансформация като доставчик на интелигентни решения за мобилност с решения с нулеви емисии.

Събитието IONIQ - Hyundai отпразнува старта на IONIQ, като превърна London Eye в гигантска буква "Q", използвайки електрически светлини на 31 юли, нощта преди официалното отваряне на известната атракция.

Hyundai ще наелектризира Лондон, град който спря заради пандемията COVID-19, като поднови работата на една от най-ярките туристически атракции - London Eye чрез специално светлинно шоу имащо за цел да бележи началото на нова ера - на електрифицираната мобилност.