Тойотата на Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес спечели „24 часа на Льо Ман“. Надпреварата бе отложена от обичайните си юнски дати за края на август, за да може да се проведе със зрители. Втори завършиха Себастиен Буеми, Казуки Накаджима и Брендън Хартли с втората Тойота (№8). Трети остана Алпин с Андре Неграо, Никола Лапиер и Матийо Ваксивиер.
Това е четвърти пореден успех за Тойота и първи в новата ера на хиперкар автомобилите.
HISTORIQUE ! La première victoire de l'ère Hypercar pour le @TGR_WEC et la GR010 #7 aux 24 Heures du Mans !
— 24 Heures du Mans (@24heuresdumans) August 22, 2021
Félicitations à @pechito37 - Kamui Kobayashi - @Mikeconway26 👏#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/9SWkM2VRdG
В седмия час от 89-ото издание на легендарната надпревара за издръжливост кратък, но силен дъжд предизвика хаос и половинчасов период зад кола за сигурност. Франко Колантино (G-Драйв Орека №26) удари София Фльорш (Орека №1), чиято кола след това бе блъсната от Том Клое (Индия Евразия Лижие №74). Два от трите автомобила на Юнайтед Аутоспортс, зад чиито волани бяха Пол ди Реста и Мануел Малдонадо, се сблъскаха. Колите на Фльорш и братовчеда на бившия пилот от Формула 1 Пастор Малдонадо отпаднаха.
Нощта премина без твърде големи драми, допълват от clubs1. №7 с Кобаяши имаше излитане от трасето при спиране за завой. Той загуби около 30 секунди при инцидента. 5 часа преди финала авансът на тази Тойота с Хосе Мария Лопес пред №8 бе почти 3 минути. Алпинът на трето място бе вече на 5 обиколки.
Десетина минути преди края двете тойоти бяха събрани в бокса, за да могат да финишират заедно.
Vous pouvez fièrement brandir ce trophée 🏆
— 24 Heures du Mans (@24heuresdumans) August 22, 2021
Quelle course !@tgr_wec #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/AfcZ6HwWSd
Коментирай