Четирите останали вакантни титли, заедно с голямата корона за 2020 г. ще бъдат оспорвани от 24-те екипажа, които бяха допуснати до старта на заключителното спринтово състезание във Видин тази година. В шестгодишната си история, Вида е била три пъти откриващо шампионата състезание, но нито един път първенците на страната не са се определяли тук.

Четири от екипажите са от Румъния и Сърбия (по-два автомобила), но в шампионата на страната техните пилоти и навигатори се класират наравно с българските си колеги, тъй като първенствата по рали и рали-спринт са открити за чужденци.

Три от четирите екипажа, които биха спечелили първенството във Видин, ще бъдат ново титулувани шампиони, докато най-вероятно в генералното класиране (четвъртата вакантна титла) Мирослав Ангелов (Мегапорт, Шкода Фабия R5 Ево) ще си върне званието, което имаше до декември 2019 г., но загуби в средата на сезона.

Разбира се най-оспорваната титла е тази в общото класиране, за която претенции имат два екипажа - шампионите в ралитата и планинския шампионат тази година - Мирослав Ангелов/Георги Гаджев (2 победи) и Денис Станчовски/Явор Брънков (Автоцар, Пежо 208 R2, две втори места в шампионата). Двата екипажа са разделени от 12 г., но предимството изглежда на страната на "мегапортите".

Това е предимство, за което екипажът разчита както на далеч по-богатия опит, така и на авантажа, който Шкода има пред Пежо-то на 19-годишният панагюрец Денис Станчовски.

Възможността му да завърши на върха на генералното, в най-силния сезон, който той прави откакто е в автомобилните ралита, е единствено при случаите, при които Ангелов се класира след 5-о място, а Станчовски спечели първото място в състезанието.

През миналата година Ангелов пропусна едно състезание, което в края на годината му коства титлата, за която не му достигна една-единствена точка!

Но младежът (две победи в RC4, 60 т.) ще трябва да се съобразява и с това, че в генералното класиране, на 16 т. зад него са втория екипаж на Мегапорт Антон Титов/Динко Господинов (Пежо 208 R2, 48 т.). Той е не само потенциален съперник за второто място в първенството на всички автомобили, но също е и прекият съперник на Станчовски за титлата за тази категория.

Спор за още две шампионски звания ще бъде утрешния старт: Красимир Каменов/Виктор Тужаров (Жико Моторспорт, Ситроен Саксо) и Петър Йорданов/Любка Йорданова (АМК Ботевград, Хюндай i20 Купе) - за първото място в R5 и Дамиен Беал/Виолета Дескова (Хоби кар, Рено Клио Макси) и Пламен Георгиев/Стефан Казаков (АРА моторспорт, ФИАТ Пунто) в последния от националните класове (коли с изтекла хомологация) - НС5.

Въпросът за клубната титла беше предрешен в предпоследния кръг от шампионата в Ихтиман, когато екипажите на Мегапорт Рейсинг записаха втората си поредна победа и на практика предсрочно повториха званието си от 2019 г. /БТА