Тоталното надмощие на български състезатели продължава и след третия състезателен ден на 8-дневното Balkan Offroad Rallye 2018.

Отсечката в района на Старосел, с дължина от 236 километра, бе глътка въздух след първия маратонски етап от Боровец и предстоящият 576-километров мегамаратон към черноморския курорт Дюни.

В класа на крос-кънтри автомобилите, етапната победа бе за германеца Франк Стенски (Mercedes), който надделя в дуела с цялата българска армада, „изсипала” се на финала с минимални разлики. Най-бърз от нашите пилоти бе Константин Чолаков (Toyota), следван от Десислав Славчев (Mercedes), Станислав Стоянов (Nissan), Дончо Цанев (Proto) и Методи Паунов (Nissan).

В генералното класиране на Balkan Offroad, българите окупират челната петица, като лидер във временната подредба е Чолаков, с аванс от три минути пред Дончо Цанев. Десислав Славчев допълва призовата тройка, с пасив от 17 минути, а след него са Стоянов и Паунов.

Българска беше и етапната победа при SSV-бъгитата, след като победителят от Balkan Offroad 2015 Цанко Цанков наложи безмилостно темпо и бе най-бързият пилот в целия керван. Цанков, обаче, е на незавидното 12-о място сред 20-те машини, заради малшанс от предходния етап.

Не така добре се развиха нещата за доскорошния водач в генералното класиране при бъгитата Цветан Цветанов. Пилотът от Тетевен получи сериозен технически проблем на своето бъги Can Ам, който му костваше над половин час пасив от водачите и 15-о време за деня. В генералното, Цветанов се смъкна до третото място, а водач е французинът Ришар Оге.

При мотоциклетите, Арунас Гелазникас от Латвия продължава да диктува темпото с нова етапна победа, както това прави полякът Александър Пьорчински при ATV-четириколките. При камионите, Том Хойер (Tatra) отново бе по-бърз от сънародника си Тило Сюпиц (Камаз).

В екстремния клас, британецът Джим Марсдейн с прототипа си Land Rover успя отново да надделее над френския шампион Франк Дорел, също пилотиращ машина на британската марка. В генералното класиране, обаче, миналогодишният победител продължава да е начело след три дни, с аванс от малко над 2 минути.

Към кервана на офроуд надпреварата се присъединиха и 16 рали „бижута” в паралелно провеждащото се макадамово Balkan Classic Rallye. Надпреварата за исторически автомобили бе открита с 6-километров шейкдаун, в който южноафриканецът Джоф Бел (Datsun 240Z) даде, макар и със секунда, най-добро време, пред германеца Йозеф Йобст (Porsche 911).