Само четири екипажа отпаднаха от предварителния списък от 33 автомобила, заявени за първото от четирите състезания в шампионата на БФАС по рали-спринт. 

Всички те - Ников/Ников (АРА Моторспорт, Мицубиши Лансър Ево 9), Мечков/Енев (Скорпион, Рено Клио Макси), Панчугов/Малчев (Казанлък МС, Хонда Сивик) и Ганчев/Стоян Христов (АРА Моторспорт, СЕАТ Ибиса) няма да са в колоната на Дряново заради неявяване на техническия преглед днес.

Въпреки това, домакините от града и организаторите от АРА Моторспорт могат да бъдат повече от доволни, не само защото този списък е по-дълъг от първото издание от миналата есен, но и защото това лято екипажите и техниката им е най-малко три пъти по-стойностна.

Откриването на състезанието е тази вечер с церемониален старт в 19:00 часа на градския площад Кольо Фичето.

За екипажите обаче тежкото ще бъде утре сутринта, когато реално стартира надпреварата с етапа Дряново (13.740 м.) в 10:00 часа, за който час метеоролозите предвиждат температури от 26 градуса.

"Състезанието ще е повече от горещо и то в буквалния смисъл на думата", коментира един от дебютиращите пилоти в Дряново Александър Спиров (Дунев Рейсинг, Пежо 106).

"В колата температурата е около 40 градуса, а във финалната на Царева ливада 2 (13.470 км) в 13:30 ч. предвиждат температури от 31 градуса", допълни той.

Надпреварата ще бъде особено интересна, като се има предвид, че шампионите от 2016 година и първи победители в този рали-спринт - Костадин Щерев/Николай Арабаджиев (ЕФКО Рейсинг Тим, Субару Импреза WRX) са тежко контузени (спукани ребра) след картинг състезание в Кюстендил преди десет дни.

Така заедно със завършилите на второ място през 2016 година Георги Янков/Цветан Балджиев (Дунев Рейсинг, Субару Импреза WRX), два видински екипажа, които имат близки до техния автомобил машини - Иван Иванов/Румен Иванов (Субару Импреза WRX) и Ани Ванков/Александър Стойков (Ауди S2) от "Жико Моторспорт", изглеждат основните претенденти за победата. 

Това са автомобили с национална хомологация, които имат мощности между 300 и 400 к. с.

Тъй като трасето (пътят е един, чийто две модификации се карат общо три пъти), обаче, е по-скоро технично, отколкото за мощни коли, изненадите в рали спринт Дряново изобщо не са изключени. Те могат да бъдат поднесени от екипажите на Мегапорт, които имат модерните Пежо 208 R2 и Ситроен DS3 R3T Макс на Мирослав Ангелов/Еди Сивов и Антон Титов/Васил Георгиев.

Същинското състезание утре започва с Дряново 1 в 10:00 ч., след което два пъти последователно се кара 13.470-километровата Царева ливада 1 и 2 (12:00 и 13:30 ч.).