Въпреки световната икономическа криза, отбор от Бундеслигата оглави класацията за най-добри приходи от реклама върху екипировката си, показва изследване на италианската консултантска група „Stage Up”.

Изследването беше оповестено днес на базата на проучването на компанията върху отборите от елита на петте най-големи първенства в Европа - Англия, Испания, Италия, Германия и Франция.

Общите приходи на отборите от реклама върху фланелките са намалели на 365 милиона евро, което е по-малко с 2,6 процента в сравнение с миналата година.

На първо място в тази класация е германският гранд и полуфиналист в Шампионската лига Байерн Мюнхен. Баварците прибират за този сезон 18 милиона евро от телекомуникационната компания T-Mobile.

Най-успешният британски клуб в последните години Манчестър Юнайтед заема 2-ото място с 15.7 милиона евро от производителя на застрахователната компания „AIG”, а испанският гранд Реал Мадрид е трети с 15 милиона евро от букмейкъра „Bwin”.

Общо клубовете от Бундеслигата прибират в касите си 6.3 милиона евро от реклама върху екипите, което е с 5 процента повече в сравнение с миналата година. английската Висша лига пък е на 2-о място, но с 10 процента по-малко пари от миналата година или 4,8 милиона евро.

На първо място по инвестиции са енергийният сектор, които имат равен дял със заложните къщи. Те са се насочили към клубовете от Бундеслигата. Финансовият сектор- кредитодатели, банки, инвестират в отборите от Висшата лига.


Класация по приходи от реклами върху екипите:
1. Байерн Мюнхен (Германия) „T-Mobile” 18 млн.евро
2. Манчестър Юнайтед (Англия) „AIG” 15.7 млн. Евро
3. Реал Мадрид (Испания) „Bwin” 15 мл.евро
4. Челси (Англия) Samsung 14 млн.евро
5. Борусия Дортмунд (Германия) Evonik 12 млн.евро
6. Шалке (Германия) „Gazprom” 12 млн.евро
7. Тотнъм (Англия) „Mansion.com” 12 млн.евро
8. Ювентус (Италия) „New Holland” 11 млн.евро
9. Милан (Италия) „Bwin” 10 млн.евро