Твърдението, че само в България успелите се мразят, бе разбито на пух и прах от направено в Британия проучване за най-мразените от хората компании, публикувано в „The Sun”.

Победител в допитването стана Манчестър Юнайтед, а фактът, че червените дяволи печелят допитване в категорията най-мразена фирма, говори красноречиво, че футболът, за съжаление, вече е предимно бизнес.

Постоянните триумфи на тима на сър Алекс Фъргюсън в последните 20 години изглежда са му спечелили достатъчно врагове. Вероятно влияние за „победата” е оказала и ненавистта на феновете на Юнайтед към собствениците от фамилията Глейзър, защото все пак допитването е за най-недолюбвана компания на Острова и именно американците се занимават с бизнес делата на Олд Трафорд.

Манчестър Юнайтед е най-мразен в анкетата с 26%, следван от нискотарифната авиокомпания „Ryanair”, известна с това, че на фона на евтините билети, които предлага, използва неприятни трикове, за да измъква допълнителни пари от джобовете клиентите си.

„Райънеър” е мразен от 23% от британците, докато 22% ненавиждат „British Gas”, заради непрестанното покачване на цените. Следва веригата за бързо хранене „McDonald’s” с 19% и две банки - „Royal Bank of Scotland” и „Lloyds” със 17% и 16%.

В топ 8 на нехаресваните се нареждат още веригата кафенета „Starbucks” с 14% и телекомуникационният оператор „British Telecom” с 13%.

Най-мразен от британците е банковият сектор, следван от сектора на обществените услуги, петролните компании, заведенията за бързо хранене, аутлетите и публичния транспорт.