Английската футболна асоциация (ФА) е генерирала общ оборот от 376 милиона паунда (492.11 милиона долара) през сезона 2017-18 и е инвестирала рекордните 128 милиона паунда във всяко едно ниво на футбола, съобщи ръководството на централата днес.
Обявявайки финансовите си резултати за годината, приключваща на 31 юли 2018-а година, напускащият изпълнителен директор Мартин Глен заяви, че вложените пари в подобряването на терените, с повече от 1 милион паунда в сравнение с предходната година 2016/2017, се е отразило рязко положително на представянето на отборите.
През 2017-а година английският младежки отбор спечели Световното първенство при 20-годишните, както и отборът до 17 години вдигна титлата. 19-годишните спечелиха европейската титла, а мъжкият тим стигна до полуфинал на Мондиала в Русия.
"С организация, която е в силно финансово здраве, можем да дадем още по-сериозна подкрепа на нашите основни проекти”, заяви Глен в изявление, а след юни тази година и той напуска поста.
Подпомагайки на английските отбори да бъдат готови за победи на турнирите в Европа и в света и подготвянето им за участие в тези турнири е сред нашите основни приоритети. Инвестициите в техническия отдел и в игрищата на Сейнт Джордж Парк играят важна роля в нашите планове и в прогреса на отборите, се казва още в анализът, направен от Мартин Глен.
През миналия месец женският национален отбор на Англия спечели престижния турнир SheBelieves Cup, който е като генерална репетиция преди Световното първенство в края на 2019-а година. И момичетата на Фил Невил са сочени като основни претендентки.
"Също така нашият ангажимент към женския футбол никога не е бил по-голям. Рекордното инвестиране в инфраструктурата е направило реална промяна и в резултат на това популярността на дамския вариант на играта нарастна значително.
Приходите от ТВ-права и от спонсорство отново са най-голямото перо в бюджета на ФА, след като цитира и няколко нови договора. В това число влизат 12-годишният договор за екипировка с “Найки”, новото тригодишно удължаване на партньорството с компанията „Емиратс”, партньорството с „Бъдвайзър” и рекордният шестгодишен контракт за излъчване на мачовете от турнира за Купата на страната с компанията Pitch and IMG.
Коментирай