Семейна спортна инициатива ще събере деца и техните родители на 18 септември 2015 г. в Княжевската градина в София. Събитието е организирано от Съюза на пивоварите в България (СПБ) и Столична община, като част от кампанията Спортът е по-добрият начин децата да пораснат. Родители, вие можете да повлияете. Целта на инициативата е да популяризира и насърчава спорта и общуването в семейството и подобряването на обществената среда като превантивен подход тийнейджърите да не експериментират с алкохол.

С организирането на спортния хепънинг, Съюзът на пивоварите ще отбележи за първи път и Международния ден на социалната отговорност на пивоварния сектор. Общоевропейската кампания отразява усилията и ангажираността на индустрията в подкрепа на политиките за намаляване злоупотребата с алкохол.

Събитието ще се проведе в следобедните часове на 18 септември - между 16.00 и 18.00 ч., в Княжевската градина (срещу Министерство на младежта и спорта). В семейния хепънинг ще се включи и известният волейболист и радетел на семейния спорт Евгени Иванов – Пушката, както и квалифицирани спортни инструктури и експерти, които ще насърчават всички желаещи посетители на Княжевската градина да участват в:  

Демонстративни срещи по тенис на маса   
Демонстрации и показни занимания по лечебно-изправителна гимнастика 
Демонстрации и показни занимания по стрийт фитнес
Игри с въженца, домино, фрийзбита, федербал и топки
Консултативни дейности за родители и юноши от експерти по превенция на НПО „Солидарност“ и ПИЦ по ПН, София
Раздаване на печатни материали, брошури и наръчници по превенция, подготвени от МВР, ПИЦ по ПН – София и НПО „Солидарност“

Столична община и Съюзът на пивоварите са подготвили специални награди за най-активните участници. Медали, грамоти, тениски са само част от изненадите, с които СПБ ще насърчи включилите се в  спортното събитие. Хепънингът е част от специалните дейности, организирани в столицата през Европейската седмица на спорта.

Допълнителна информация за  превантивната програма на СПБ:
От 2010 година Съюзът на пивоварите в България осъществява дългосрочна програма за превенция експериментирането с алкохол от лица под 18 година, която е в подкрепа на общоевропейските политики за намаляване злоупотребата с алкохол. От 2012 г. в рамките на програмата стартира инициативата «Спортът е по-добрият начин децата да пораснат». Кампанията се осъществява с институционалната подкрепа и партньорство на СПБ със Столична  община (СО), Министерство на младежта и спорта,  Главна дирекция „Национална полиция”, МВР, Дневния консултативен център за деца, юноши и родители към ПИЦ-София, НПО „Солидарност”, сдружение «Спорт, превенция и здраве», спортни федерации, сдружения и неправителствени организации.  Целта на кампанията е да се промотира  семейният спорт и физическото възпитание като добра възможност за израстване, социализация,  здравословно семейно общуване и превантивна практика лица под 18 години да не експериментират с алкохол. 

С устойчивото развитие на дейностите по инициативата  Спортът е по-добрият начин децата да пораснат и успешно създадените партньорства Съюзът на пивоварите в дългосрочен план съдейства и подпомага този процес.  През 2014 г. в кампанията са се включили 5000 човека от София, Варна, Бургас, Монтана, Стара Загора, Русе. 

Превантивната програма на Съюза на пивоварите се осъществява с доброволчески труд и със 100% целево финансиране, осигурено от пивоварните компании: ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг  България” АД, “Ломско пиво” АД.