Балканският рали шампион Тодор Славов завърши първия ден на AVIS Босфорус рали като лидер при автомобилите с един двигателен мост. След преминаването на шестте скоростни отсечки днес, Славов и неговият навигатор Петър Илиев заемат и осмото място в генералното класиране на най-престижното турско рали.
На позиция пред екипажа на Булбет е другия български тандем Крум Дончев и Петър Йорданов (Мицубиши Лансър Еvo X). Разликата между тях е малко над минута в полза на четирикратния рали шампион на България.
Георги Гераджиев и Георги Гаджев (Форд Фиеста ST), които са третия български екипаж стартирал в AVIS Босфорус рали, заемат 14-ата позиция в генералното класиране и петото място в клас RC4.
Представянето на двамата българи е повече от забележително, имайки предвид трудностите, през които преминаха в дните преди състезанието. Отбора на Булбет рали тим имаше огромни затруднения при прекосяването на границата между България и Турция, като му се наложи да чака над 24 часа на граничните пунктове Лесово и Капитан Андреево. Единствено бързата намеса на Министерството на младежта и спорта в лицето на заместник-министър Калин Каменов, позволи на Тодор Славов и Петър Илиев да стартиртират в най-престижното турско рали.
Заради огромното закъснение, на двамата се наложи да тренират до ранните зори на днешния ден, за да могат да имат записки за трудните макадамови отсечки.
След първия състезателен ден, начело в AVIS Босфорус рали са турските представители Мурат Бостанджъ/Онур Ватансевер (Форд Фиеста S200). Те изпреварват украинския тандем Олександър Салюк/Йевен Червоненко (Форд Фиеста R5) с малко над половин минута – 31,2 секунди. Трети е друг турски екипаж – Орхан Авджъолу/ Бурчин Коркмаз (Форд Фиеста S2000). Те изостават с 55,6 секунди от сънародниците си.
В последния състезателен ден на AVIS Босфорус рали предстоят нови шест скоростни отсечки с обща дължина от 92,86 километра, а екипажите трябва да преминат два пъти и през най-дългия и труден етап „Гьочбейли“ (24,24 км). Награждаването на победителите ще започне около 17 часа в Пендик.
Коментирай