На 9 ноември, неделя, София ще се проведе финалната надпревара на националния шампионат V1 Challenge Bulgaria. 9 автомобилни пилоти ще се състезават със спортните автомобили Volkicars. За предните позиции в генералното класиране ще се борят Костадин Щерев, Искрен Маринов, Диана Стоянова, Ивайло Цонев, 17-годишния Гюлхюсеин Абдулаев от Азербайджан и турските състезатели Биллур Хасбей и Таксинтунч Тин. Новите участници, които се включват в състезанието, са младите и обещаващи рали и планински пилоти Григор Григоров и Даниел Попов.
На състезанието ще присъстват официални лица, медии и партньори. Турските представители на шампионата Тезджан Мустафов и Мете Пала ще посрещнат гостите и ще проведат грандиозен автомобилен спектакъл. Председателят на Управителния съвет на Българската Федерация по автомобилен спорт Радослав Козлеков ще приветства феновете на моторните спорове и на финала ще връчи купите на победителите.
Феновете на моторните спортове ще видят зрелищни дрифт демонстрации, въртящи се Volkicar автомобили около Мис Автомобилизъм, stunt шоу с моторни каскади на предна и задна гума, демонстрация с болид, картинг състезание с известни личности.
В рамките на зрелищния спектакъл на V1 Challenge България ще се проведе гонка със специално брандирани серийни автомобили Hyundai i20 1,2. Двете коли ще използват същото състезателно трасе на автомобилите Volkicar.
Единият автомобил носи логото на световното първенство по футбол, където Hyundai е партньор на ФИФА, и ще бъде управляван от драг рейсинг шампиона и представител на Hyundai България Иван Митев. В другия с логата на WRC и BBC TopGear ще седне коментатора от Формула 1 и представител на S media team Атанас Марков.
Състезателен автомобил Hyundai Santa Fe T1 4x4 ще бъде изложен на състезателното трасе като част от спортните изяви по време на автомобилния фестивал. Проектът Hyundai Santa Fe T1 4x4 е изцяло създаден в България от Hyundai България и офроуд пилота Тодор Христов. Двигателят е V6 3,0-литров турбодизел на Hyundai, със спортна електроника „Скайнам“ и пиезо дюзи. Мощността е покачена на 300 к.с., а максималният въртящ момент е около 630 Нм. Окачването е койлоувъри с регулиране и по два амортисьора отпред. Предавателната кутия е Н-образна стандартна, а прототипът е изграден, за да се състезава в родния офроуд шампионат и Африка Еко Рейс.
Коментирай