Тази неделя феновете на автомобилния спорт станаха свидетели на шестото финално състезание от автомобилния шампионат V1 Challenge Bulgaria за 2105-та година, което се проведе в София на открития паркинг на магазин ИКЕА. 

На последния кръг в столицата първа позиция зае Григор Григоров, купата за второ място грабна пилотът от Азербайджан – Гюлхюсеин Абдулаев, а за трето място зае Александър Язов.

Григоров грабна и наградата на DHL за най-бърза обиколка с постигнато време от 28.899 секунди.

В състезанието в София премериха сили 6 пилоти – Григор Григоров, Кавънч Оздемир от Турция, Гюлхюсеин Абдулаев от Азербайджан, Симеон Донов, Александър Язов и Даниел Стойчев.

Сред официалните гости на спортното събитие бе заместник-министърът на младежта и спорта – Асен Марков, както и Председателят на българската федерация по автомобилен спорт – Радослав Козлеков, които приветстваха гостите и участниците в автомобилния празник в София и поздравиха организаторите на шампионата V1 Challenge България за  успешната спортна инициатива, която се провежда за втора поредна година.

картинг

източник: Веско Вълчев/Gong.bg

Финалния кръг на V1 Challenge Bulgaria съвпадна и с първия рожден ден на най-голямата закрита картинг писта в България София Картинг Ринг. По този повод зрителите станаха свидетели и на майсторско управление на картинг, а освен това се проведе и състезание между картинг-любителите с най-много ранкинг точки в платформата FaceRacer.com. 

Заместник-министърът на спорта Асен Марков, който е бивш председател на Българска федерация по картинг спорт, влезе отново в роля и завъртя няколко демонстративни обиколки по трасето, като показа завидни умения,  а освен това участва и в Дрифт демонстрация.

Дрифт

източник: Веско Вълчев/Gong.bg

Събитието бе гарнирано с много дим и мирис на гуми. За адреналина на публиката се погрижиха и момчетата от All Stars Team, които предложиха атрактивно Stunt Show. Не мина и без Дрифт изпълнения от страна на шампиона на King of Europe – Павлин Пенев и Александър Язов. Състезателните автомобили Hyundai i20 Coupe R1, разработени специално за едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy, направиха специална демонстрация за мото феновете.

Hyuidai i20

източник: knowbox

На състезанието в София на четвърто място се класира Симеон Донов, пета позиция зае – пилотът от Турция – Кавънч Оздемир , а на шесто място се класира Даниел Стойчев.

Състезанието в София се проведе в четири манша на принципа на директните елиминации. Предварителните квалификации определиха подредбата на пилотите на стартовата решетка според най-добрите времена. 

В първия манш стартираха Кавънч Оздемир, Гюлхюсеин Абдуалев и Даниел Стойчев, но Стойчев се блъсна в преградите на трасето, което го изведе на последно място в групата и той отпадна от състезанието.

V1

източник: knowbox

Във втория кръг премериха сили Симеон Донов, Кавънч Оздемир, Гюлхюсеин Абдулаев. По време на цялата надпревара Абдулаев изпревари Оздемир. Оздемир остана трети и отпадна от групата. 

В третата състезателна група Александър Язов, Гюлхюсеин Абдулаев и Симеон Донов бяха конкуренти. В битката на трасето първа позиция запази Язов, Абдулаев успя да изпревари Донов и да заеме втора позиция. Това доведе до отпадането на Донов от участие във финалното състезание.

V1

източник: knowbox

В четвъртия финален кръг от състезанието в столицата на старта се подредиха Григор Григоров, Александър Язов и Гюлхюсеин Абдулаев. Абдулаев след няколко атаки успя да изпревари Язов и между двамата пилоти се разрази битка за втората позиция. Абдулаев запази второто място до края. Григоров убедително запази първа позиция до финала ,втори остана Абдулаев, който от последна позиция на квалификацията успя да премине през състезателните групи, изпреварвайки конкурентите си и това го качи на почетното второ място на подиума.  Трети се класира Александър Язов.

Стънд шоу

източник: Веско Вълчев

Организаторите ще обявят официално генералното финално класиране в шампионата на V1 Challenge България 2015 на специална церемония по награждаване на пилотите.

Принцип на класиране

Класирането за целия шампионат V1 Challenge се определя чрез точки, получени по време на шестте кръга състезания. В края на всяко едно от тях автомобилният пилот, заел първо място получава 10 точки, второ място - 8 точки, трето място - 6 точки, четвърто място - 5 точки, пето място - 4 точки, шесто място - 3 точки, седмо място - 2 точки, осмо - 1 точка. 

Регламент на генералното класиране

След 6-то финално състезание се събират най-добрите точки от 5 състезания и пилотът получил най-много точки става победител в V1 Challenge Bulgaria. При равенство в събраните точки автомобилният пилот с най-много първи и втори места по време отделните турове ще бъде обявен за шампион.

Информация за V1 Challenge България

През втория сезон V1 Challenge Bulgaria се проведе в шест града – Пловдив, Велико Търново, Варна, Стара Загора, Благоевград и София. Както и през миналата година, и този сезон автомобилите бяха изцяло обслужвани и сервизирани от организаторите от M&T Racing. 

Форматът на шампионата е разработен с цел моторният спорт да бъде достъпен и всички фенове да имат възможността да бъдат свидетели на надпреварата.  Затова, за трасе се използват булеварди или централни пространства в градовете. Феновете стават свидетели на цялото състезание, както и на екстремни и атрактивни демонстрации от популярни гост пилоти и забавни активности от партньори и каскадьори в продължение на 4 часа.
Целта на шампионата е да бъде достъпен и за пилотите, които имат желание и хъс да се състезават. Организаторите осигуряват състезателните автомобили Volkicar и тяхната поддръжка за целия шампионат. Пилотът не се грижи за сервизирането на автомобила, гуми и гориво. Преди всяко състезание пилотите само слагат ръкавиците и предпазната каска и се състезават със спортни автомобили с напълно еднакви технически показатели.

Техническа информация за спортните автомобили Volkicar
Иновативната надпревара се провежда със специално създадените за състезания автомобили, наречени Volkicar, по подобие на своя създател – турският автомобилен шампион Волкан Ъшък. За дизайна им са използвани високотехнологични компютърни програми CAD CAM, Catia. До момента са произведени общо близо 100 броя в Турция. VOLKICAR има дължина 3 метра, тегло 530 кг, с една седалка, двигател с мощност 115 НР, секвенционална скоростна кутия и представлява един много бърз и подвижен състезателен автомобил. VOLKICAR притежава тръбно шаси, като окачването  е специално проектирано.