Консултантската агенция Brand Finance състави рейтинг на най-ценните футболни марки през 2014 година.

На първо място, най-високо в подреждането, е поставен Байерн Мюнхен, който е оценен на 896 милиона долара. През изминалата година сумата за баварския гранд, според същото изследване, е била е размер на 860 милиона.

На второ място е поставен настоящият носител на трофея в Шампионската лига Реал Мадрид, чиято футболна марка струва 768 милиона. За сравнение, сумата се е покачила значително от изминалия сезон, като по този показал „белият балет“ е успял да изпревари Манчестър Юнайтед.

Неубедителното представяне на „червените дяволи“ е свалило тима на от втора на трета позиция в обновеното подреждане. Според Brand Finance марката „Манчестър Юнайтед“ е загубила от стойността си и от 837 милиона вече струва 739 милиона.

Четвъртата позиция е запазена за състава на Барселона, който запазва мястото си с 622 милиона.

Огромен скок обаче прави другият английски тим. Манчестър Сити скча от осма на пета позиция, като само за една година отборът, който спечели Премиърлийг струва 510 милиона долара. В последната класация марката е струвала едва 332 милиона.

Челната десетка оформят последователно Арсенал, Челси, Ливърпул, Борусия Дортмунд и ПСЖ.

Извън Топ 10 следват тимовете на Шалке 04, Тотнъм, Ювентус, Милан, Интер, Аякс, Галатасарай, Хамбургер, Атлетико Мадрид, Евертън, Наполи, Байер Леверкузен, Астън Вила, Уест Хем, Лион, Рома, Нюкасъл, Щутгарт, Валенсия и Вердер Бремен.

Класацията:

1 (1). Байерн – 896 милиона долара (860 милиона през изминалата година)

2 (3). Реал Мадрид – 768 (621)

3 (2). Манчестър Юнайтед – 739 (837)

4 (4). Барселона – 622 (572)

5 (8). Манчестър Сити – 510 (332)

6 (6). Арсенал – 505 (410)

7 (5). Челси – 502 (418)

8 (7). Ливърпул – 469 (361)

9 (10). Борусия Дортмунд – 327 (260)

10 (24). ПСЖ – 324 (85)