1 /18
-
Животът на Ники Лауда в снимки
-
Роден в Австрия през 1949, Ники Лауда прави своя пробив във Формула 1 през 1971 с Марч Енженийринг.
-
Първата си световна титла във Ф1 Лауда печели през 1975 година, когато кара за Ферари. На Монца Лауда завършва трети зад Клей Рагацони и Емерсон Фитипалди, за да узакони големия си успех.
-
През 1976 Лауда стартира сезона с пет победи в първите пет състезания.
-
Тогава обаче идва драматичният момент, който променя живота на австриеца. На 1 август 1976 Лауда е на прага на смъртта, след като болидът му започва да гори след катастрофа във втората обиколка.
-
Каската на Лауда изхвърча при сблъсъка, заради което лицето му е директно в пламъците. Шампионът е изваден от болида, но с много тежки изгаряния на лицето и губейки голяма част от дясното си ухо. Болезнена ирония е, че преди състезанието Лауда призовава колегите си да бойкотират състезанието заради липса на маршали с пожарогасители.
-
Лауда преминава през операция за присаждане на кожа и възстановяване на клепачите. Въпреки това пропуска само две състезания преди да се завърне за Гран При на Италия.
-
Причината е голямата му борба за световната титла с Джеймс Хънт. В крайна сметка Хънт печели две от последните четири състезания и триумфира с една точка аванс.
-
Съперничеството между Лауда и Хънт бе екранизирано във филма Rush през 2013. Помежду си двамата спечелиха 35 състезания и четири световни титли.
-
Напук на случилото се, Лауда спечели втората си световна титла през 1977 с Ферари.
-
Австриецът първоначално се оттегли от спорта през 1979 година и основа своята авиокомпания Lauda Air.
-
През 1982 Лауда се завърна във Формула 1 с отбора на Макларън като завърши пети в този сезон.
-
През 1984 Лауда и съотборникът му Ален Прост се вкопчиха в невероятна битка за титлата. След шест отпадания в първите девет състезания Лауда бе в доста неизгодна позиция, но с великолепна втора част на сезона обърна това.
-
Всичко трябваше да се реши в последното състезание в Португалия. Прост го спечели, но Лауда завърши втори и в крайна сметка с половин точка стигна до третата си световна титла.
-
След окончателното си оттегляне през 1985, Лауда продължи работата си в авиационния бизнес. Формула 1 обаче не остана далеч от него.
-
През 2001 се завърна като шеф в отбора на Ягуар, където остана до края на 2002-а.
-
Ники Лауда
-
Ники Лауда