Сглобяеми писти на футболните стадиони, състезания в градски условия и атлетически търгове са сред "радикалните" ходове, които леката атлетика трябва да обмисли, за да подобри своята привлекателност, заяви президентът на Международната асоциация на атлетическите федерации (IAAF) лорд Себастиан Коу.

Коу търси отговор на въпросите, как спортът може да се обнови и процъфтява, особено след оттеглянето на суперзвездата Юсейн Болт.

61-годишният британец сподели, че ще има много "предизвикателства от статуквото".

Той добави още, че: "Леката атлетика трябва да е готова да се промени, но аз не решавам нищо."

В навечерието на Световния шампионат в Лондон миналото лято Коу призна, че леката атлетика трябва да е "иновативна, по-смела и по-креативна".

И сега легендата на средните бягания вече очерта някои от начините, по които смята, че спортът може да подобри привлекателността си за бъдещите поколения.

Двукратният златен медалист от Олимпийски игри в дисциплината 1500 m каза:

"Трябва да накараме хората да разберат, че добрите състезания не са само за това, колко бързо можете да стигнете от точка А до точка Б. Трябва да има драма, трябва да има неща, които да се случват."

"Искам да погледна по-просто на нещата. Защо сме се обвързали с 400-метровите писти? Защо, да не разполагате с 300-метрова писта на футболен стадион?

"Има много неща, които можем да направим. В градската среда, с отбори, с аукциони. Виждате какво огромно вълнение предизвика търгът на индийската Висша лига по крикет."

"Трябва колкото е възможно по-рано да разберем, какво сме готови да направим. Трябва да сме радикални."

Коу също така заяви, че след оттеглянето на Болт атлетите трябва да покажат повече индивидуалност, за да помогнат "да заведат спорта отвъд стадиона. Те трябва да имат мнение, те трябва да доминират при вземането на решение, те трябва да доминират на стадиона, трябва да са интересни".

"Твърде често седя там - защото ходя на много от тези пресконференции след състезанията - и си мисля: наистина ли предлагаме толкова, колкото трябва, по отношение на забелязването и достъпността?"

"Ние сме в развлекателния бизнес. Трябва само да погледнем към него, да признаем, че трябва да направим тези промени, всички възможности са на масата", завърши Коу.