Логистични проблеми, според изпратеното до организаторите писмо от три от заявените 6 турски екипажи, са причините Ягъс Авджъ/Бахадир Гюгенмез (Пежо 208 T16 R5), Осман Угур/ Тугба Бора (Мицубиши Лансър Ево 9) и Ферхат/Танрибилир/Кутай Ертугрул (Пежо 208 R2) да откажат старта в 37-ото издание на международното рали Сливен. И трите тандема са от Нео Моторспорт. От предварително регистрираните екипажи отпада още грузинският Александър Ломадзе/Мевлуди Меладзе (Мицубиши Лансър Evo 10), а също и местният тандем Пламен Вълев/Димитър Димитров (Дианел Рейсинг, Хонда Сивик Тайп R).

Така ден преди старта на супер-специалния етап, носещ името на града (днес от 19:30 ч. в района на градската жп гара Ц 3.39 км) списъкът от състезатели намаля до 35 автомобила. Бройката обаче не е окончателна, защото днес по обед завършва техническият преглед на колите, където също може да има отстрани неизправни или неточно подготвени автомобили. Сливенското рали, което винаги е било еталон за организация и интерес в нашето първенство, е четвърти кръг от шампионата и е валидно за регионалната купа на ФИА за Балканския регион. Тази година най-атрактивното от българските ралита ще бъде осигурявано от 204 полицейски служители и още 110 маршали от Сливен.

"Ако някъде сме работили най-много по организацията, то това е сигурността на рали Сливен, за която като домакини, ще бъдем безкомпромисни", заяви директорът на състезанието Живко Минчев. "Отделно в седмиците преди старта, направихме допълнителни два семинара със съдиите и маршалите, уточнявайки абсолютно детайлно позициите и задълженията на всеки един от тях", допълни той.

Рали Сливен обещава да е силно интригуващо, след като за първи път от началото на сезона и четирите най-атрактивни в момента автомобили - Пежо 208 R2 за първи път ще се съберат на старта. Три от техните пилоти - Тихомир Стратиев (Марина Моторспорт, 97.8 т.), Мирослав Ангелов (Мегапорт, 80.4) и Григор Григоров (Григоров Рейсинг Тим, 59 т.) са в челото на генералното класиране.

Отделно състезанието е с най-големия национален коефициент - 1.8, което означава, че малките разлики в челото не само могат да бъдат намалени, но и напълно заличени след финала в неделя в 14:15 ч. на пл. Хаджи Димитър. Трябва да се отбележи, че и в трите досегашни ралита (варненското България, турското Троя и Твърдица-Елена) победители са все автомобили с две предавателни колела, което е безпрецедентно за българския автомобилен шампионат. Д

о този сезон първенците бяха доминирани от коли с далече повече ДконеУ и четири задвижващи колела. След вечерното шоуто за сливенската публика край гарата, същинската надпревара започва в събота с първото преминаване на етапа Моллова гора (18.08 км), а след изминаването на още седем скоростни отсечки и 111 км, първия от двата състезателни дни завършва в 20:00 ч. За неделята са оставени четири отсечки (общо 44.48 състезателни километра). Общата дистанция на рали Сливен е 373.46 км, а 13-те специални етапа общо събират 177.45 км.