Крис Мийк остави трудното начало на сезона зад себе си, след като доминираше в съкратения, но крайно динамичен първи етап от рали Мексико. 
 
Появата на новата генерация състезателни автомобили на WRC беше посрещната с нескрит интерес от зрителите, а британският пилот на Ситроен се възползва от грешките на конкурентите и завърши деня с 1:01:33.800 часа при 20.9 секунди аванс срещу Себастиан Ожие от Форд.
 
Първият състезателен ден беше съкратен, след като конвоят от транспортни машини с автомобилите беше забавен значително заради сериозен пътнотранспортен инцидент на магистралата. 
 
Пътят беше затворен за шест часа и автомобилите не пристигнаха в сервизния парк за началото на състезанието, насрочено за 10 сутринта местно време. Организаторите отмениха първите два скоростни теста, покриващи 75 километра, а при старта Мийк се изстреля моментално начело. 
 
Старт от задната част на колоната осигури на британеца чист от чакъл и камъни път, което доведе до победа на 54.90-километровия етап Ел Чоколате. Негово основно предимство се оказаха последните три асфалтови отсечки, в които задържа лидерската си позиция пред Ожие.
 
"Загубих няколко секунди, но съм доволен от преднината ми. Най-накрая получих възможност да покажа пълния потенциал на този автомобил, но не се заблуждавам и знам, че имаме изключително много работа", каза британският пилот на Ситроен.
 
Мийк натрупа основната част от преднината си именно в Ел Чоколате, където Ожие получи прегряване на двигателя, въпреки че температурите на въздуха бяха далеч от максималните за региона през пролетния сезон. Французинът изкара по-голямата част от етапа със сигнална лампа и трябваше да бъде изключително внимателен.
 
След двамата остана триото на Хюндай, съставено от Хейдън Падън, Дани Сордо и Тиери Нювил. И тримата се движеха много близо до Мийк и Ожие, но получиха различни проблеми в последните километри и изостанаха.