За едно типично Рали Швеция системите на Hyundai i20 Coupe WRC трябва да се пригодят за справяне с по-ниските температури и заснежен терен - основните характеристики на класическото шведско рали!

Аеродинамиката може да бъде засегната, като екипажите ще използват снежните преспи за насочване на автомобила. За събитието ще бъдат доставени допълнителни резервни части, тъй като аеро частите не могат да бъдат подсилени поради ограничения в хомологацията. Предницата на автомобила също е уязвима по отношение на натрупване на сняг и лед, затова въздушните филтри се нуждаят от допълнителна защита.

Ще бъдат използвани специални гуми Michelin с шипове, което изисква съответна настройка на диференциала на автомобила. Увеличената мощност на двигателя на автомобилите със спецификация 2017 би могла да предизвика разхлабване на шиповете на гумите, което е друг проблем. За справяне с големите скокове, включително известното „Било на Колин“ в етапа Vargasen, се изисква добро окачване.

Надпреварата тръгва днес с шейкдаун и завършва на 12 февруари.