Фернандо Алонсо ще кара автомобил на Тойота в „24-те часа на Льо Ман“ от световния ендюрънс шампионат, съобщиха от отбора на МакЛарън от Формула 1. Испанецът, който е двукратен световен шампион, цели да стане вторият британец след Греъм Хил с титли във Формула 1, Индианаполис 500 и Льо Ман.

Испанецът ще кара прототип на "Тойота" в търсене на успех в най-престижната 24-часова надпревара.

Алонсо направи дебют в състезанията за издръжливост през уикенда, когато участва в "24-те часа на Дайтона", но технически проблеми го провалиха. Заради две повреди в спирачките и проблеми с мощността на неговия прототип "Лижие" испанецът направи 90 обиколки по-малко от победителите от "Кадилак".

Освен разрешение да кара в "Льо Ман" Алонсо ще може да участва и в останалите кръгове от Световния шампионат за издръжливост (WEC), за да се подготви още по-добре.

Сезонът започва с "6-те часа на "Спа" на 5 май, а освен "Льо Ман" следват "6-те часа на "Силвърстоун", "6-те часа на "Фуджи" и тези на Шанхай. Единствено състезанието в Япония съвпада със старт от Формула 1 – Гран при на САЩ на 21 октомври.

"Никога не съм се крил, че искам да спечеля Тройната корона - Гран при на Монако, Инди 500 и 24-те часа на Льо Ман. Опитах в Инди миналата година, но не успях да го направя", каза Алонсо.

 "През тази година получих шанс за Льо Ман. Това е огромно предизвикателство за мен и много неща могат да се объркат, но аз съм готов, подготвен и очаквам с нетърпение тежкото състезание", добави той.

До момента Тойота има два потвърдени екипажа за състезанието през юни. Прототип №7 ще бъде пилотиран от Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Хосе Мария Лопес, а №8 от Себастиен Буеми, Казуки Накажима и Алонсо. На практика испанецът заменя Антъни Дейвисън, който беше трети пилот на екипаж №8, който миналата година завърши на осмо място.

Алонсо от своя страна се бори да стане едва вторият пилот в историята на моторспорта, който печели Тройната корона. До момента единствено легендарният Греъм Хил е постигал това. Британецът печели "Инди 500" през 1966 г., "Льо Ман" шест години по-късно, а в Гран при на Монако триумфира пет пъти (1963, 1964, 1965, 1968 и 1969 г.). Той е и двукратен световен шампион – 1962 и 1968 г.