След долетялата новина за оттеглянето на Фоксваген от Световния рали шампионат може да се направи един извод. Напускането на доминанта в последните години в рали надпреварата отваря нов хоризонт към новия шампионат през 2017 година, що се отнася до конструкторската надпревара.

Официалната позиция на големия автопроизводител формулира оттеглянето с концентрация върху разработването на нови електрически двигатели за масовите автомобили, но със сигурност влияние има и аферата "Дизелгейт".

Със сигурност четирите марки в лицето на Хюндай, Форд, както и на Ситроен и Тойота ще направят шампионата повече от интересен, а защо не в цялата тази ситуация Хюндай да успее да вземе шампионската титла.

Предвид и отличното представяне на тима през този сезон и отличните пилоти, с които разполагат южнокорейците може би те ще бъдат новия лидер във WRC, но това ще докаже единствено сезон 2017.

Ситроен се завръща в световния шампионат, а Тойота ще търси място под слънцето. Форд може да поднесе изненада, но едва ли има сили за шампионска титла.